• I did it again?!: Jag äger en "it"...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, February 13, 2007

    Jag äger en "it"...

    En it är en lustig liten tingest...man vet inte om det kan vara ett evil troll, kanske en tonåring eller...mnja...något är det som kan fräsa & väsa så man trilla baklänges!

    Sonen har den senaste tiden klivit in i stadiet "nästan tonåring" en ny fas grymt lik de där berömda trotsåldrarna man hoppades slippa återuppleva IGEN! Tyvärr har jag missbedömt faserna, rent av förträngt att det fanns fler levels....

    Jag menar okej, man har väl märkt av en svettodör...och genast slängt på han hygienattiraljer för att slippa gå in i det molnet...någon enstaka finne har visat sig...även om man är djupt chockad...de ska väl komma då man är 14-15 elle, det går för snabbt fram???

    Och blinda blir dom....blinda som nyfödda kattungar, de testar att vässa klorna i låret på en när man minst av allt anar det. Sen är det inbillade målbrott som helt plötsligt dyker upp...man har en cool kille som hest haspla ur sig saker, bara för i nästa sekund komma av sig och prata normalt igen?!

    Hur länge är dom it månne??? Går det att bota? Och hur ska man hänga med i svängarna från att "tror du jag e dum elle, det kan jag själv fixa" till "mamma kan du klia mig"?! Det är som en lätt skräckfilm ibland hahaha...in kommer "mistah MISTAH" med stenhård koll på livet, guppar fram i någon lätt ghetto-gångstil där benen slängs fram samtidigt som det liksom hasar sig fram på parketten.
    Sen plötsligt slår den spontana blindheten till.."jag hittar inga tröjor, kan du ta fram en åt mig" självfallet med demens...eftersom tröjor kan man ju INTE fatta bör ligga i garderober eller byråer...plötsligt är det ett MYSTERIUM vart man kan hitta kläder?!

    Sen kommer lilla kattungen fram som vill bli gosad & kliad..samma kattunge som nyss var ett galet lejon som kunde kapa skallen av en för man ens TÄNKTE tanken gulligull...och jävlars vad man kan ryka ihop...två starka viljor, vem ska vinna slaget om ledarskapet hemma??? Hehe... ja den gränsen släpper man ju inte så lätt på, varpå man får supersöta mails där it ber om ursäkt för sitt betende and so on *S*!

    Men detta envisa tjat kids kan äga....shitt ibland får man lust att köra in en svettig jumpadoja i munnen på han för att slippa höra den där repeat-funktionen som han har satt i system när han vill ha något! Vi har haft en sådan dust om en jacka...det började om att köpa en keps, som jag ansåg onödig eftersom det är VINTER.

    Men oki, vi dealade om lite hushålls sysslor mot att mamsen skulle pynta den. När vi ska inhandla den...ja såklart fel storlek & det fanns inga mindre?! Kollade runt i butiken och jag och min stora käft skämta om en jacka...gud straffar idioter och somliga på en gång. Först höjde han ett ögonbryn och väste DEN, i andan är du galen kvinna?!
    Sen medans jag vände ryggen till smiter han och prövar den....ändrar uppfattning och den vill han absolut ha?! Oki...vad var problemet?! Jo, jackan är i storlek L...as in på vuxenavdelningen...man bör vara minst 180cm för att bära upp den! Förklarar läget och säger att dealen gällde en keps, jag SKÄMTA om jackan som för övrigt inte är SÅ het! Såg att den flappa på lille herrn, så helt klart out of the question!

    Och det envisa barnet...vi har nästan dödat varandra i diskutionen om denna förbannade jacka, hans argumenterande är oslagbara...den lille herrn går inte av för hackor må jag då säga och jag förbannade min glappkäft att jag EVER skoja om den där tygbiten! Försökte få herrn att inse att han kunde campa i den, det skulle komma nya modeller på kepsar snart...rent av finns det fler butiker som säljer den kepsen och kanske har storleken kvar. Men det var som att snacka med en vägg!

    Och nu tänker man så här...Im smoked när han hamnar i den riktiga tonårs trotset...jag kommer få hjärnblödning...om det här bara är ett smakprov på vad som komma skall hahaha.... shityshit det gäller att vässa klorna i parketten och hålla tungan stekhet, annars är man såld...helt körd, man kommer bli husmusen som tassa på tå för en hårig babian på nära två meter! Ska införskaffa stiletto-tofflor så jag alltid är huvudet högre hahaha....och glöm att det ska va svandun på dem, de ska ha NITAR...mina nya förebilder som förälder är terminator, demolition man, rockhard ass van damme *asg* ska man ha en chans så jävlars, det gäller att rusta sig för kommande krig! Eller hehe...just det xena-krigsprinsessan...så kan man tjuta och slå volter, svinga dräpande jättesvärd och knäcka nötter med låren?!

    Herre gud...blir ju helt stirrig snart...var jag verkligen SÅ jobbig som liten?! Måste kolla av med päronen hahaha...jag vill förneka och förtränga eventuella tonårsrevolter....det va INTE jag *develish smile* det måste ha vart någon annan av syrrorna som de blanda ihop mig med!!!!

    Men..i nästa sekund har man glömt allt, för då sover en söt liten kille...och man pussar på pannan, suckar och släcker lampan...

    Labels: , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s