• I did it again?!: It´s out...my piercing has left my bellybutton

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, February 14, 2007

    It´s out...my piercing has left my bellybutton

    Råkade kolla på min piercing idag...och fan det hade blivit mer rött och irriterat nu, vet inte om det berodde på att sonen nu i helgen lyckades smacka till den...kanske rent av fick någon minimal spricka eller så...men jag tar det säkra före det osäkra, vill ju inte att den ska stötas bort så man år ett fult ärr vid naveln sen.

    Och mitt lilla tips är om man har läkekött om en häst as petit moi och vill behålla hålet...för SÅ spännande är det inte att göra om det & jag kan anta att det aldrig kommer bli lika snyggt heller är att sätta i en fiskelina istället! Man har ju liksom inte många andra material som man kan använda istället *S*! Vet att jag fråga han som gjorde den vad han hade för råd om man skulle bli gravid, men han påstod att det skulle funka med att bara ta ur det! Men...en sommar tog jag ut den och lät det vara i några dagar...shit fick nästan inte in den igen?!

    Och nu ska vi leka tipstanten igen *S* som ni kanske har sett på mina tidigare bilder på magen så har jag inga sprickningar från första bebben, fick väldigt lite på bysten...men sådan tur att det är mer dolt om man har tex bikini eller urringat. Syrran däremot hade inte samma tur & min mor har en strimlad mage oxå.

    Det jag gjorde & gör är när jag duschar/badar så smetar jag babyolja på de ställen man brukar få sånt..byst, mage, lår & ass...sen tvätta man av överskottet med vanlig duschcreme...voila! Men jag tror att det oxå hänger på vilken hudtyp man är, för syrran hr rätt torr hud och hård eller vad man ska säga...jag är som en babyrumpa soft. Men jag testade oxå en creme som drog ihop sprickorna & blekte dem....vill minnas att det var biotherme.

    Om du får de där schnygga bruna fläckarna i nyllet, melasma/kloasma när du solar så kan det funka med chanels précision promgramme anti-taches, små flaskor med en blekande mask som man har typ 5min varje dag i 5 dagar och det viktigaste är om man börjar få fläckarna att passa sig för solen!

    Smacka in nyllet med biotherms 30+ solcreme redan nu när det är soliga dagar och du råkar befinna dig ute då! Det bästa med den cremen är just att man blockar solen direkt innan de där fläckarna börjat dansa...och sure, det tar en evighet att bli brun i aniktet om man typ börjar senare på våren men börjar du i tid så kommer brännan senare...och den håller..och håller...och håller! Medans dina vänninor på hösten ser ut som vinterbleka lik så är ditt nylle brunt fram till jul nära på *S*!

    Och har du redan fått fläckarna, så brukar jag dutta in det området med 30+ och sola resten av facet så man kommer ikapp med lite färg! Och så klart finns det eminenta små andra cremer att trolla bort skarvarna med personligen gillar jag lancômes lilla palett...kommer inte ihåg namnet på den nu, men den har en rosa, en gul & en neongrön klutt och en vanlig brun täckcreme i asken. Den rosa neutraliserar det bruna...det gula piffar upp under ögonen & den gröna är ju som vanligt till finnar eller typ brustna blodkärl. Makeup store har en variant oxå, den täcker bra men inte riktigt så där om man har de uggly bruna fläckarna!

    Det kostar sin slant att investera i detta, men hellre det än att se ut som den fläckiga tigern *L*! Fick mina kära fläckar då jag vänta sonen, men har inte blivit av med dem än...dock under årens lopp så har de ändrat på sig & de verkar krypa bort från ansiktet?! Funderade ett tag på ip (tror jag det hette) behandling...där de blippa bort med ljus, men det är oxå en tillfällig lösning & i regel kommer det tillbaka så fort man råka å sol på snoken!

    Hehe...tänk vad en liten tupplur i soffan kan boosta energin...nu har jag ju bombat ut fler inlägg på en & samma dag?!

    Labels: , , , ,

    2 Comments:

    Blogger Mia said...

    Du skrev om byxor... leggings o typ tunika?...

    2:24 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Du menade inlägget är jag snörvlar om att man snart går med rumpan bar?
    Om du syftar på att nu gå i det...så kommer jag frysa häcken ur led, vill hitta "tjockare" byxor typ jeans så att man överlever! Har ju typ nada underhudsfett *S*! Tröjor e inga probs..finns ju långa linnen/tröjor på gina tricot som passa perfa nu!

    Om du mena utbudet då...så fanns avdammade leggings (med väääärsta utsvänget) men icke tunikor...precis passerat det modet & man fick sno karlns skjortor och hoppas på att rattarna hamna innanför, mamsen hade en lång väst som täckte häcken som jag snodde hehe!

    3:02 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s