• I did it again?!: Snurrigt värre...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, December 06, 2006

    Snurrigt värre...

    Skulle på litet läkarbesök idag, kolla läget med hur det går med magen och allt det andra tjaffset runt om denna graviditet. Herre gud, har ju en halv bok med åkommor detta varv *S*...inte alls samma som med sonen.

    Eftersom jag ständigt är i farsonen av att trilla i backen, så har man nästan utvecklat en form av ångest så fort man lämnar huset och blodtrycket fortsätter att befinna sig nere i lilltån ungefär så kan man räkna ut att det tog lite tid att vagga sig till läkaren. Jag är så less på att känna mig svimfärdig för absolut ingenting, så jag förhörde mig om det fanns något mer jag kunde göra för att slippa undan det och kanske hitta orsaken till det eftersom med första barnet så hade jag INTE detta bekymmer?!

    Happs, så fick man höra att ja, om en tid så går det nog över...runt vecka 24 så brukar det lägga sig?! Vecka 24?! GAH...det e ju en evighet dit ju!!! Man kan få blodtryckshöjande mediciner kanske, men det är ju inte säkert att det funkar bättre för det...och experiment är jag ej intresserad av alls! Rent av kan det bero på glutenallergin och att denna gång blir det en liten bebis av den orsaken, min viktuppgång kan kanske bara bero på vätskorna och inte att man fettat på sig (och jag som glatt mig så åt mina kilon...vätska?! nämen fettet då, vart är mitt efterlängtade fett)?! Hmm...så otrevligt då, hade ju inte glutenintolerans då jag väntade sonen antar jag för då ökade jag så mycket i vikt och han var nästan 4 kg...men iofs en mindre bebis kanske innebär mindre pain vid förlossningen *L*...man måste ju se det positiva.

    Ska iaf få en riktig dietist som har koll på det här med gluten och lactos skiten, läkaren regerade på att jag inte fått en dietist då de konstaterade diagnoserna. Hmm..det är ju sant, varför fick jag inte det för då? Har inte ens tänkt på det...utan själv kollat upp lite på nätet om vad man typ ska välja istället och eftersom jag inte har allt för mycket problem med det hela, så har jag inte brytt mig!

    Sen kommer jag få åka till huddinge IGEN på extra massa roliga ultraljud pga att vi har en ovanligare form av benskörhet(osteogenesis imperfekta) i släkten, så jag ska utreda bentätheten på bebben så den inte råkar ärvt genen och jag kanske inte får lov att föda normalt, fyfan...vill INTE ha något kejsarsnitt...det tar ju längre tid att återhämta sig och rent av kan man förlora massa blod...nänä...naturens gång är det bästa om jag ser till skillnaden med syrran och min förlossning och jag har så låg smärttröskel ändå så jag kommer grina & vara sur hela tiden istället, sånt orkar vi INTE!

    Och de ska kolla liten om det är så att den fettat på sig som den ska just för det här med glutenintoleransen, kan tydligen vara så att den inte blir en liten knubbis?! Tänk att den allergin påverkar så mycket trots allt och tänk vilken liten moviestar man bär på...redan 2 ultraljud, snart kommer det vanliga och sen blir det ytterligare ett?! *S* Ja...jag kan ju inte klaga direkt, jag får ju se så mycket mer än andra mammor innan den kommer, blir som jag skoja om...ett ultjaljudsalbum snart med tanke på alla bilder!

    Då blev man ju orolig, ögonen poppa nästan ut...WTF...vad säger hon nu?! Men fick iaf höra att det är iiiingen fara på taket, bebisen tar allt vad den behöver...snarare att jag blir utan?! Ehum jaha...men så länge bebisen får allt den ska och jag står på benen så är jag nöjd.

    Och min kära nacke som börjat smärta lite mer nu av bröstens tyngd och migränen är tillbaka på full skala så fick jag veta att jag kan peta i mig ännu mer alvedon nu, för innan så hade jag starka grejer som jag fått lägga på hyllan om jag inte ska få en freaky liten bebis. Skönt att veta eftersom jag underdoserat hela tiden eftersom jag vet att alvedon inte är allt för bra att tugga i mängder och de innehåller ju lactos även de!

    My god...man låter ju som en trasa nu *S* så mycket olika diagnoser och bekymmer, tur att man inte är en snyftare för då hade man kunnat lägga sig ner direkt och tyckt synd om sig själv hahaha.
    Men det klart att man blir oroad av det, det är ju inte alls som när jag väntade sonen...ja förutom att jag oxå fick göra ett bentäthets test på han så de viste om jag kunde föda han naturligt utan att han skulle brytas sönder under turen. Moster hade inte samma tur, hennes tjej bröt bägge nyckelben under trippen ut men sådan otur ska jag inte ha, det tror jag inte!

    Det sägs att alla graviditeter/förlossningar är unika...men denna verkar vilja ha en oscar för goda insatser ;)

    3 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Mycket att tänka på?!....

    1:31 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Det kan man lugnt säga, det är så mycket som hänger ihop så att säga.
    Magen växer & med den så förvärras min whiplash, kan ej ta medicinerna för migränen som nu är på evigt besök.
    Och sen att försöka reda ut begreppen VAD påverkar vad...jag menar kan nackskadan påverka yrselanfallen? Kan det vara att man får för lite näring? Eller är det bara blodtrycket??

    Allt är ju ihoplänkat & det är svårt att avgöra vad som är vad. Och att röna ut vilka symptom som är bara graviditets grejs eller matallergi/lactosintoleransen hahaha...nu är man ju konstant svullen så att säga, så vem kan svara på det?!

    Och att sen höra att ungen kan bli spinkig av allerigerna?! För benskörhetsgrejen tror jag är väldigt låg risk, så det är mer för säkerhetsskull som vi tar den kollen!

    My god... tycker det räcker bra med mina egna åkommor :S
    så japps, den här svängen var det ju uppenbarligen MER skillnad än bara åldern *S*!

    3:19 PM  
    Blogger Holger Wendt said...

    Kommer du i morgon till Ågrenska utanför Göteborg?

    OI-träff 25-27 november

    information i tre dagar, och framförallt snack med ett dussin andra OI-diagnosticerade

    Holger Wendt, Lund
    0708767744

    10:57 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s