• I did it again?!: Folk förändras...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Sunday, November 26, 2006

    Folk förändras...


    Vissa förändras när de fått barn, de kan plötsligt bli supertråkiga och man undrar vad som egentligen hände på vägen.

    Jag har haft förmånen att vara lika tokig som innan...eller ja lite lugnare har man väl blivit, man har ett annat ansvar nu och man måste tänka sig för på annat sätt, planera och sådant.

    Planering är inte min största styrka i livet, skulle jag vilja påstå hehe och så är jag en tidsoptimist utöver det hela...men det skyller jag på de kreativa generna hahaha.

    Och när man fick barn insåg man rätt snabbt att det där spontana inte riktigt funkade på samma sätt längre. Man fick ju lära sig att oavsätt HUR mycket man smyger för att kunna få duscha i lugn och ro, så har kids en förmåga...mamma-radar heter det. Inget man lär dem, det finns där från början. Som när sonen var liten, skulle man glida in i duschen & fixa sig medans han sov...så man kunde få va lite social, ta en fika på stan.

    Yeah right, man hann vrida på kranen...blöta ner kalufsen och schamponera skallen...DÅ kom han på att man va borta, han illtjöt och det resulterade självfallet i att man med lödder i håret kastar sig ut med handduken vilt flaxande. Happs, då var det att tänka snabbt...in med bebben i babysittern & släpa den in i badrummet, slaffsduscha på en nanosekund för man blir ju uppenbarligen LITE stressad av gråt!

    Så kommer det där att sminka sig...det var en komedi varenda gång, ena foten på babysittern för att vagga han lite, peta sig själv i ögat med mascaraborsten så man såg ut som Alice Cooper snarare än sexy mama...tvätta, börja om...så...bra ett öga klart, samtidigt som man försöker snacka lugnande. Voilá klar...

    Då började man klä liten, byta blöja och allt det där. Packa väskan med tvättlappar, blöjor, nappar, ammningsskydd, näsdukar....ja och allt tänkbart som man skulle behöva. Så där ja... rullar man ut vagnen mot dörren...sniff sniff?! Men vad nu då?! Happs...klä av börja om från början med blöjbyte och klädbyte. När man slutligen var klar var man svettig, sen och håret på ända...men men, sexy ruffs har man väl hört talas om förr?!

    *S* Minns så väl första fikat på stan med sonen, när man ÄNTLIGEN tagit sig dit & baxat in vagnen för trappor och kryssat bland bord där rökning var förbjudet. När man äntligen satt sig ner & ska fika...så var liten hungrig så klart...hmm...ja, jag tycker personligen inte det är så gudomligt vackert att slänga upp en patte på bordet när man ska amma, så var jag ung & killar satt och dregla i hörnen när de såg att man börja raffsa i tröjan och ägarna i cafét började blänga på en...jaha ska hon slänga upp tittsen nu, men jag hade förberett aktionen. Hade en liten filt som jag slängde över axeln och bökade under.

    Tro på fan att ägarna stirra ner en ändå? Tänkte era sjuka idioter...jag ammar under en filt, vänd blicken innan jag slänger koppen i skallen på er! Ja, så hann man slutligen fika och snacka skit. Liten somna och innan vi skulle gå så tänkte jag passa på att byta blöja...BIG MISSTAKE...

    Tar in sonen på the ladies, hmm...handfat och balansera barn får väl funka då, tur han inte gjort på sig. Medans jag tragglar av han blöjan och ska få på den nya så...PINKAR han...RÄTT NER I URRINGNINGEN?! Hmm...jaha...vad gör man nu då? Piss på tröjan?! Var inte så mycket att göra än att svälja stoltheten och spatsera ut med det blöta. Ja, vem har EVER sagt att man måste ha en extra tröja med sig när man ska fika? Att ungar pinkar i urringningen?! Hepps... så hade man lärt sig att MER planering behövdes visst *S*!

    Min andra syrra...hon förvandlades till en av de grå stugsittarna när hon fick barn...där snackar vi om personlighetsförändring maximus, en überkyckling mamma föddes samma dag som sonen och borta var hon man känt hela livet?! Skittråkigt, men ibland dyker hon upp...men väldigt sällan tyvärr. Och japps, hennes son klarar inte att somna om det inte är mörklagt i huset, knäpptyst och inga gäster?!

    Hm...min fick lära sig...musik, dammsugare, folk, ljus, tänkte inte förändra hela mitt liv och bli en tassare bara för hans skull och när man ser skillnaden på dem...så vet jag att mitt val var bättre, mindre gnäll & lättare!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s