• I did it again?!: Föräldrafällans vara eller icke vara

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Sunday, November 26, 2006

    Föräldrafällans vara eller icke vara

    Är det någon som har funderat på :

    Varför man efter man fått barn plötsligt börjar pinka med öppen dörr?

    Aldrig kan ha ett samtal i telefon utan att jorden går under och barnen kommer på universums största mysterier?

    Varför barn ändå alltid lyssnar mer till vad pappa säger men gråter ut hos mamma?!

    Varför barn alltid är hungriga/törstiga just innan läggdax?

    Varför de alltid ska ha 1000% uppmärksamhet när man tex har viktiga saker för sig?

    Varför de smäller till Tant Agda som bara vill pussa & nypa kind?

    Hur det är möjligt att vrida kroppen i en båge och galltjuta samtidigt?!

    Varför barn ställer de pinsamaste högljudda frågorna när det är som mest folk omkring och som tystas?

    *S* Det är nog det som alla föräldrar frågar sig, är detta ett straff för forna synder eller är det ett sätt att driva föräldrar till sjukpension så de ska sitta hemma dygnet runt med den? Eller är det bara det hårda testet på kärlek?!

    Mmm...finns ju ingen som INTE vart med om det...det eviga samtalsämnet när man drar ihop morsor på barnfria middagar.

    Även fantastifulla önskemål om att ljudisolera toalätten, dra in en egen telefonlinje dit, jacuzi, rent av ett barskåp och så klart en divan och flatscreen. Och så ska de inredas i exempelvis rosa (jag skulle nöja mig med valfri annan färg då...), med väldoftande toapapper, levande ljus, glossy magasin och så ska man ha en egen nyckel dit.

    Män och små pojkar är portade...ringen är nedfälld, man riskerar inte sätta sig i något blött eller stå i en pöl...allt är bara ljuvligt lugnt, väldoftande och underbart...*S* några fler som har andra idéer?!

    2 Comments:

    Blogger Dead Dog Texture said...

    Hur det är möjligt att vrida kroppen i en båge och galltjuta samtidigt?!


    Det undrar fan jag också. Hur kommer det också sig att när dom gör detta så blir dom genast minst dubbelt så tunga? Som om dom kan öka gravitationen mentalt.

    Scenario: 300 ungar i ett flygplan som sen får ett sådant utbrott. Kommer planet att störta?

    4:16 PM  
    Blogger RedAngel said...

    *S*Jo tack du, det kan man fråga sig...sonen hade en väl inarbetad taktik som pyre.
    Han avancerade och la till lite misshandels inslag oxå.
    Så halva släkten är plattnästa efter ha försökt hålla i han under ett sådant utbrott & han skalla dem bakifrån (jävla träskalle, inte en repa på han, folk grät ständigt och va blålila när han va ung), själv tror jag att jag saknar kindben på ena sidan... ser misstänkt sne ut!

    Inte undra på att jag satte han på boxning när han kunde gå, herre gud tränarna jublade över en sådan naturgåva & själv tänkte man att japps, jag kan bli en prefa sparringpartner...lärt mig läsa han och vet när jag ska ducka!

    Och ja...planet kommer störta!!!

    5:09 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s