• I did it again?!: Shitt det finns en dagen D oxå?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, November 20, 2006

    Shitt det finns en dagen D oxå?!

    Japps, nu har man ju då börjat inse att du, det kommer ju en sån där dag då man ska leverera paketet i magen...då börjar man ångra sig lite nästan...my god vad har jag gett mig in på nu då?

    Fast det är ju rätt så tillfälligt, eller ja 5 timmar tog det men så jäkla ont gjorde det ju inte hela tiden, det var ju sista kvarten man bad till gud om nåd & lovade sig själv att ALDRIG mer skaffa barn...jag knep ju ihop benen vid leveransen av sonen...hade säkert gått snabbare annars, för det gjorde ju så satans ont & som jag kommit på i efterhand så hade jag ju ingen ryggmärgsbedövning uppenbarligen, men det är inte det som är det värsta, det värsta är ju HUNGERN efter?!

    Den där sketna mackan man får?! Är de seriösa??? Här har man klämt ut en unge & så får man inte ens äta sig mätt? Man ska bli plågad av hunger till råga på allt?! Ska ha matsäck med mig vid nästa leverans eller kräva en hel jävla limpa *S* minst!!!

    Hade ju lyx någon timme, fick vara helt alone i rummet...tills morsan från helvetet anlände, men vid det laget hade förlamningen tagit & tur var väl det...för annars hade man slängt något på henne. Tanten hade redan 3 barn innan & hade med sig öronproppar för som hon sa " Jag vaknar när mitt eget barn gråter, jag vill inte bli störd av alla andra ljud"?!

    Jo, tjena...hennes unge galltjöt hela natten...fick igång min, jag var förlamad av sprutan & börja nästan tjura själv...ingen mat, tokigt sällskap...jag vill HEM!!!

    För övrigt så hade de glömt bort mig innan tokan ens dök upp...så jag fick ingen lunch...och eftersom jag blev förlamad sakta men säkert (inte fattar man sånt heller, det bara börja frasa i nacken & man blev stelare & stelare) så slutligen kunde jag ju inte ens nå den där plinga på sköterska-knappen. Så när det slutligen kom någon efter flera timmar var jag galen av hunger & lätt skräckslagen av förlamningen.

    Och då blev det livat i luckan minsann...istället för mat blev man körd till andra läkare för att stoppa läckan?!

    Det är väl vad man minns av första förlossningen, det och den otrevliga överdosen av lustgas...jo, nog fan var jag gasad hahaha i botten direkt & med tillhörande bakfylla! Och att jag fick BRÅKA mig till att få komma hem igen, deras miniportioner käk höll ju på ta livet av mig, så jag var snabb, knappt 24 timmar befann jag mig på sjukan innan jag flydde fältet i panik & ren & skär hunger...hem till KYLSKÅPET och rent av SÖMN utan andras tjutande ungar!!!

    Så när folk frågar om det ska bli kul att få en bebbe...hehe, låt mig erkänna visst... sett paniken i vitögat förr eller?! Och så får man dumma frågor...eller ja, svaren blir ju lätt bimboförklarade iaf och vad ska du göra sen när bebben kommit?

    Ehum, ja vad kan man göra? Skina som en sol, gulla sönder ungen? Och hur friskt låter det då? Hahaha...som om man tror sig ha en docka att leka med, eller?!

    Det ärliga svaret är väl...ligga och mysa hahaha, ja vad mer gör man den första tiden egentligen, förutom möjligen nästan grina då man ska amma?!

    Sen minns man amma?! Å men herregud...aldrig har man känt sig så skitig hahaha...ja inte NÄR man ammar, utan när man ska tex duscha & plötsligt sprutar det mjölk i ögat på en...fan det sprutar överallt?! Man blir en fontän rätt vad det är?!

    *S*...jaa...vad HAR jag gett mig in på egentligen?! Nästa barn ska jag beställa på postorder OM jag EVER skulle få för mig att skaffa en till?!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s