• I did it again?!: Resa med barn?! Uppenbarligen JÄÄÄTTE TUFFT?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Sunday, November 26, 2006

    Resa med barn?! Uppenbarligen JÄÄÄTTE TUFFT?!

    Har suttit och sugit lite på tanken att när lilla pärlan är levererad så ska jag packa kidsen och dra på semester utomlands, tydligen är det jätteavancerat?! Jag förstår inte grejen direkt, eftersom jag rest med sonen redan då han var en knodd.

    Stack till jugoslavien med han och folk ojade sig om hur man skulle klara av det?! Hm...ja, det är ju barn & varför ska det vara så omständigt att resa med dem, om man klarar av dem hemma så vad är skillnaden?! Men det är ju mest folk som inte har barn som tror att det är ett mission utan dess like. Men fördelar är, när de är små så kostar inga flygbiljetter...mao billigt att resa, blöjor finns det utomlands?! Välling kan man kanske packa ner eftersom kids kan va kräsna på den fronten.

    Snackade med papito om det hela, i sommar tänker jag inte vara i svea rike utan du gör som du vill, men jag är ledig och tänker banne mig passa på att hälsa på släkten. En annan vännina fick smärre hjärtinfarkt av tanken...jamen nu är det ju TVÅ?! Ja?! And?? Ena kan till och med prata engelska och har rest ända till afrika med mamsen utan att vare sig dö eller tappas bort, utan fixade polare på resans gång?!
    Den andra kommer vara nykläckt och passar ju ännu bättre när man liksom reser med maten *S*...ja, ammar menar jag. Mindre packning helt enkelt och man behöver inte köpa välling eftersom pyret inte kommer vara tillräckligt stor för det heller?!

    HUR ska du klara det alone? Jamen kära någon då...hur svårt kan det vara på en skala, ska ju hem till släkten?! Folk har verkligen illusioner om att när man skaffar barn så ska man låsa in sig, resor är ett minne blott och troligen så stannar livet av på vägen?!

    Jag förstår mig inte på dom där? Men det handlar väl om rädsla för det okända, skräcken över att kalles kaviar och knäckebrödet är borta? Maten smakar konstigt och folk talar ett annat språk och då är det ju inte som vanligt?! Hujeda mig en sådan skräck?! Men å andra sidan är det ju en själv som sätter gränser och ja, i vissa fall kanske hindrar sig själva från att se längre än snoken räcker!

    Hm...men jag har rest med bebis & blöjor, stack till stranden samma vecka som sonen föddes i princpi, ut och fika på stan med vännerna. Livet stannar ju inte för man får ett till liv...det berikas ju..ja även om sjuka barn knappast gör någon allt för lycklig jämt, men de vill ju ha så mycket kärlek då och är så söta med febriga kinder *S*....mmm så länge de inte galltjuter 24-7 så är allt pice of cake ;)

    4 Comments:

    Blogger Fru Choklad said...

    Måste säga att jag tycker att du har HELT rätt inställning. Livet blir inte svårare än man gör sig och faktum är att om man sätter sig i huset och vägrar att besöka omvärlden på typ ett år då får man en unge som skriker och gråter när man ska lämna på dagis och som tjuter så fort en främling tittar på dem! Det är ju valfritt, men så skulle inte jag vilja ha det i alla fall! Även om jag inte tog mig utomlands sonens första sommar så var vi ju ute mycket! Vi var på stranden, ute och fikade hälsade på släkten, åkte på olika utflykter osv. Det är precis som du säger. Det blir inte svårare än vad man gör sig!

    7:33 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Precis, men folk verkar tro att det är VÄRSTA grejen.
    Jag tycker det är viktigt att man lär barnen livet från början, inte blir allt för hönsig med dem...för det lönar sig inte i längden.

    *L* Har vänner som cocoonat sig och som inte fattat grejen, eller de utan barn tror världen går under då man skaffar barn?! Jag är samma tjej som innan, fast med mer ansvar nu då

    7:52 AM  
    Anonymous Anonymous said...

    Jag håller med. Och precis som om du kommer att få hålla i bebisen själv i juggelandet!! Du kommer väl knappt se skymten av den , annat än vid matdags. Själva bilade vi med två småungar, till Spanien. Den yngsta var 9 mån. Bodde i husvagn i en mån. gick skitbra!

    2:40 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Precis Alis, det är ju det som är halva grejen...jag kommer få sol & semester utöver det hela. Gäller att va smart va och planera liiite ;)

    3:17 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s