• I did it again?!: Me don´t begrip...räkna ut this?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, November 29, 2006

    Me don´t begrip...räkna ut this?!

    En sak som är förvirrande är det här med räkna veckor...jag vet inte, men jag får inget grepp om det hela. Och sedan det här plus 3...eller 5?! När man är +5 så är man på ny vecka har jag insett eftersom det sa hon som gjorde nupp-ultraljudet. I ena uträkningen är jag i vecka 17, andra vecka 16 om man ser till leveransdatum och ser jag till barnmorskans beräkning när jag ska ha mitt uljraljud i v18 så bör jag befinna mig i vecka 15 med eller utan alla plus?! *S* Fan...kanske ska föda om en timme oxå, rent av?!

    Och ska man se till de här "ränka ut" kalendrarna så funkar det ju inte riktigt heller och eftersom jag käkade p-piller så verkar ju inget stämma direkt. Samt att om man haft en "period" så kan man inte bli gravid, antingen före eller veckor efter?! Och den där perioden jag hade...och pillrena jag käkat, så skulle man vart safe egentligen, medicinskt sett då och enligt barnmorskor.

    Eftersom papsen jobbar utomlands så var det rätt så lätt att åtminstånde räkna ut NÄR det hela skulle ha skett...och i skolan lär man sig 5-7 dgr lever en liten simmare...sen är det kaputt! Men mina biologilektioners kunskaper kunde jag ju lägga på hyllan eller så kunde jag gå och bli religiös på direkten, för när jag var på inskrivningen så bad jag henne att kalkylera ut det där för mig hur & när min böna fick liv.

    Jaha...så när hon ger mig datumet börjar jag garva...nänä det där stämmer ju inte för fem öre?! För om man räknar från den sista dag vi sågs, innan han åkte tillbaka igen och det datumet så hade det gått 12 dagar?! WTF?! Och mig veterligen så existerar det inte fler män i min kammare OM nu inte jesus är far möjligen?! Hon skratta så hon gick sönder, sen fick jag det förklarat att jupps...visst lever de så länge, men sen ska ägget klättra och fästa sig och DET kan ta sin tid serrö?!

    Happs...tur det då, så det är inte en långhårig karl i sandaler som är far...va trevligt och rent så där så är det inte större mirakel än att saker och ting inte alltid funkar som det ska. Personligen trodde jag inte att jag var gravid, utan att det rent av var mina lactosallergier som fått magen att svullna till lite *S*.

    Det tog mig ett bra tag att fatta det på riktigt, för att inte sedan tala om alla funderingar om hur man ska göra, eftersom jag inte alls var beredd på det just precis nu, det ingick inte i mina planer. Har fortvarande en massa strul efter bilolyckan, körkortet, sonen är stor...och att börja om på nytt kändes inte direkt som värsta smarta idén och blivande papsen bor och jobbar utomlands med lite sverigebesök då & då?! Ja, vill man ha huvudvärk så...det är lätt ordnat.

    Men efter många diskutioner och tankar hit & dit, så...jahapps...vi tar det som det kommer och det kommer till våren *S*. Vad mer kan man säga?! Och eftersom jag och exet hade eget företag då sonen föddes, så...man skötte ju ändå det mesta själv och alla mvc tider gick man ju i princip själv på eftersom någon behövde hålla krogen öppen...så skillnaden är inte så stor den här gången heller.
    Det är bara ännu mer planering och nu vet man ju vad som ska hända, vad som väntas...så man kan ju inte bli mer förbered än så här! (Fast skulle jag få valt, så hade det inte alls sett ut så här just nu...fast å andra sidan hade kanske inga barn blivit gjorda av ren bekvämlighet heller *L*)

    4 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Nej, det spelar ingen roll hur man räknar, den kommer ju ändå när den känner för det!
    Jag tror att, hur väl förberedd man än är, blir det en stor förändring i livet. Men du verkar coolt förnuftig! Jag tror att man ska våga varva ner och ta livet i bebbens takt.

    2:57 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Nä, det är ju sant...men folk ska ju envisas med att fråga och man bara..ööh, asså mellan pekfinger & tummen så...öööh vecka mitt i allt?! Funkar det *S*?!

    Ja, man kan aldrig va beredd & folk undrar vad man ska göra när barnet är född...planer?!

    Ehum.. kan man ju inte svara på alls, för det beror på hur man mår då, hur barnet kommer att vara...men bästa är ju att man kan cocoona in sig och tvärmysa, sen om jag kommer iväg på min resa eller ej återstår att se *S*.

    3:42 PM  
    Blogger Fru Choklad said...

    Nej jag vet!!!! Det här med hur veckorna ska räknas är helt förvirrat ju! Jag har gett upp lite och tänker mer i termer av att hon kommer i mitten av mars! Den nedräkning jag har på min blogg baseras på hur det står på familjeliv och där är utgångspunkten att bebisen ska komma den 19 mars enligt BF efter stora UL. Sedan är det ju lite som Alis ovan antyder. Bebisen kommer när den är redo och det finns ingen barnmorska eller läkare i världen som med säkerhet kan tala om när det blir! Efter det att bebisen kommit så är det bara att anpassa sig ! *S* Dom må vara små men faktum är att det är dom som bestämmer! :-)

    3:16 AM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* Nä, jag känner till det va...sonen dröjde ett par dar innan han trilla ut!

    Blev bara trött av allt räknande, så jag behövde häva ur mig mysteriet *S*...det kommer när det kommer!

    6:39 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s