• I did it again?!: Surt sa räven...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, November 28, 2006

    Surt sa räven...

    Idag är jag inte på stans bästa humör, blev väckt med buller & bong...en smärre hjärtattack när byggisarna drog igång. Och till råga på eländet så har man drabbats av halsbränna...gah bara det?!

    Och så kom en vän på besök, som tänkte till...ja men det finns ju medel mot det, kom så åker vi till apoteket. Hm...ja det finns ju det och vad jag minns från föra kid så hjälpte det faktiskt inte nämnvärt heller så om jag vill ha mintsmak för tillfället så kan jag lika väl ta en halstablett eller något sådant. Funkar ju som avledande manöver *L*.

    Min briljanta syster skickade en säck med "babykläder", fan jag exploderade...

    1. Det är ett freaking halvår innan det ens är dax att tänka på sådant & jag tänker inte börja bunkra upp med sådant just precis NU!!!

    2. Håller just på att få garderober utbytta och har världens kaos hemma som det är, samt rensar ut alla våra kläder här hemma som ska säljas eller slängas...så jag har fina högar redan!

    3. Går igenom säcken för att försöka sortera in det på någon mystifik höger i de ej existerande garderoberna (som jag väntar ska bli levererade SNART) och vad hittar man då?!

    Okej om det nu verkligen var babykläder kanske eller sådant, men när jag kollade så är det kläder för en 2-4 åring?! Ja men helvete...SÅ långt före behöver man fan ta mig inte skicka skiten, blev tokig när jag såg det. I botten fanns 2 babyfiltar TVÅÅÅÅ?! Så när jag ringer upp människan och frågar om hon är hel...vafan det var ju kläder hennes kid hade förra året?! Driver hon med mig?!

    Hon har en källare, det har inte jag...så VARFÖR skickar man hit det NU?! Om hon nödvändigtvis ska skicka något så ta för fan fram rätt prylar istället?! Nä, jag blev arg...bad henne ta tillbaka det så länge och ge rätt prylar istället för att larva sig...pfft...nä HON har ingen plats i källaren?!

    Ehum...om hon inte har plats, så känner jag INGEN som har det. Hon kan verkligen vara en egotripp när det slår till i skallen på henne och spelar absolut oförstående...det fanns ju babytäcken?! Ja...men då kunde du bara skickat dem om det VERKLIGEN var nödvändigt! Jävla kärring *S*...fan, här försöker man få ordning & så skapar hon kaos istället, tack för den NOT!!!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s