• I did it again?!: Blodhunden har anlänt...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, November 17, 2006

    Blodhunden har anlänt...

    En till störande sak när man är gravid, är det extrema luktsinne man plötsligt fått. Just nu skulle jag lätt kunna hitta bortsprungna ungar och hundar, på 10 meters avstånd berätta vem som inte tvättat håret imorse och att grannarna aldrig vädrar på morgonen utan porten är fylld av unken sängsvetts doft!

    Sånt är jobbigt...fatta när man på t-banan hamnar brevid herr "Svett är en manlig doft, vänj dig för jag kan inte tvätta mina kläder eller hitta deon". Eller när man kan känna matos från tre kvarter längre bort?! My god!!!


    Och folks andedräkt kan döda en...de behöver inte ens va i närheten av en, snoken har radar på alla konstiga läbbiga dofter. Finns det parfym för näsor??? Tror jag skulle behöva en nu.

    2 Comments:

    Blogger Det Mörka Hotet said...

    Strange! Å andra sidan lär du nog inte vara ensam om detta fenomen.

    Men har du ett väl utvecklat luktsinne annars också eller är det när du är gravid som det blir påtagligt?

    Samuel

    6:04 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Finns fler anledningar tror jag till det, främst rökte jag innan & då har man sämre luktsinne av det.

    Men...som gravid får man bättre av naturen misstänker jag, för man inte ska råka äta skämd mat eller sånt som inte är så bra för fostret, för SÅ taskig snok kan man väl inte fått av rökningen att den nu är extrem?!

    För jag upplevde samma sak med sonen & då klarade jag inte av att gå in i tex garage & knappt åka bil, kände olje & bensindofter som drog igång illamåendet direkt. Efter jag fått han, inga probs alls att gå in i garage eller sånt!

    6:27 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s