• I did it again?!: Spöregn och halvdöd...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, November 16, 2006

    Spöregn och halvdöd...

    Det är fan inte kul med det här blodtrycket den här omgången, det är så lågt att man nästan trillar i backen av ingenting!
    Senast idag var jag en repa & körde på bilskolan...och tro på fan att även idag så var man millimetern ifrån att tuppa av igen?! Blir galen... och hur kul är det när det regnar då? Fick sätta mig ner som en fjant på marken och peta i mig en mandarin snabbt som sjutton och fram med min obligatoriska vattenflaska.

    Hjälpte det? Nej...det snurrade på i skallen och där försökte man balansera på hälarna för att inte drutta i backen. Folk som gick förbi stirrade snett, trode väl man var en galen pundare eller något *S*. Nätt och jämt att man klev på bussen...att betala för biljetten kändes som en evighet, fick onda ögat av en pensionärsherre på sätet tvärs över eftersom jag hade mage att slänga mig in på handikapp platsen och han skulle självfallet erbjuda sin plats åt en annan gubbe som klev på samtidigt som han ögade ner mig i värsta mördarstilen. Men vad skulle jag göra?! Det var bara ta sikte på första bästa plats och kläma ner häcken innan man tuppa av.

    Försökte hänga skallen nedåt så man återhämtar sig...funkade inte och gubbfan blängde mer och mer...det var så man hade lust att smälla till han och vråla ser du för fan inte att jag håller på svimma, ta dig samman gubbfan och blicka rakt fram istället! Kom på den briljanta idén att luta mig bakåt och lyfta upp benen mot förarväggen...när ska det lägga sig? Ska man tuppa av på riktigt nu eller? Då kommer jag ju flyga åt helskotta när bussen svänger & jag såg en sådan olycka en gång med en herre som spräckte skallen i fallet då han trilla ur sätet....mamma...jag vill inte...

    Gubbfan fortsätter att stirra och det är nära att jag ger fingret, men är för yr i skallen för det och prioriteringen ligger på att få yrseln att lägga sig. Lagom till jag kommer hem har det lugnat sig en aning, får sätta mig på busshållplatsen & pusta ut och försöka få snurret att lägga sig. My god, börjar frysa till slut och tar mig samman...promenerar hem lätt snurrig...bara jag kommer hem in one pice GAH!

    Det är inte lätt att vara gravid ibland... får ett samtal av min kära copycat fd.granne, plötsligt är hon oxå gravid?! Hon har testat positivt idag?! Hmm...okej att hon kanske köper likadana kläder som jag, färgar & klipper sig som mig...men herre gud...MÅSTE hon bli gravid bara för jag är det?!
    Undrar egentligen HUR störd hon är faktiskt. Jag hade drömt om det här för någon vecka sedan...jag måste fan vara grymt synsk...det kan inte vara sant?! Så jag frågar henne om hon ska behålla barnet, eller hur har hon tänkt sig det hela?! (framförallt...varför ser man till att utsätta sig för risken att bli gravid vid den åldern om man inte VET vad man vill?!)

    Hon vet inte, hon vill komma över sen och diskutera det hela med mig?! Jaha...är jag almighty nu igen? Hennes guru i livet? Ibland driver hon mig till vansinne med sina mystiska infall och anfall. Kanske ska erbjuda henne min lägenhet och mitt liv på direkten istället, så behöver hon inte försöka rekonstruera det i en sämre tappning?! Shit vad den människan är läskig...kanske ska göra en film om henne hahaha....passa dig för grannkärringen?!

    Urkel...men jaha jag är väl så speciell och underbar människa att hon inte vill annat än att bli mig? Imponerande vilken påverkan man kan ha på folk. Ja, hon har ju uttryckt sig någon gång att jag är bland de klokaste hon känner & att hon är impad av hur jag tänker med tanke på att jag är 10 år yngre än henne *ASG*....undrar vilka idioter hon då umgåts med hahaha.

    Ja, jag kanske kör skvallerjournalen här sen om hur hon tänkt sig livet...

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s