• I did it again?!: Pimp my Baby Ride?!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, November 17, 2006

    Pimp my Baby Ride?!

    Hm....den stora frågan, ska man köpa en ny vagn eller är det okej att dra runt på en årsmodell -95:a utan pumpbara däck?
    För nu när man har blivit "medveten" om vagnar igen...så funderar man lite, för vissa har riktigt bra utformning & funktion. Såg en sist på bussen inne i stan, man kunde fälla ner handtaget eller vad man kallar det och vips så slapp folk att ramma vagnen när de pressa sig förbi!

    Det minns jag med sonen, folk kan vara som elefanter och näst intill välta vagnen bara för de ska pressa sig förbi, istället för vänta en sekund så man hinner "möblera" in sig på bussen, för att inte tala om känslan av att man ville ha en tegelsten i skötväskan som man kunde hiva iväg på de bilar som nästan mejade ner en vid övergångsställen...ibland undrar man vad de som kör tänker med?! Det är tur att man har snabba reflexer om vi säger så, för stockholmstrafiken kan vara väldigt otrevlig.

    Och vissa nya vagnar är mer ergonomiskt utformade, det är bra när man är lång så slipper man gå kutrygg och köra vagn nere vid knävecken, eller de stackars korta som kör med hakspetsen istället *S*...ja, man har ju sett ett och annat! Sen har jag sett att det finns mer smalare ekipage och sånt är ju skönt om man ska klämma sig in och fika på uteserveringarna (ja, jag funderar...har en vårlök på G) så slipper man ta med sig halva cafét när man ska försöka baxa in vagnen på något bra & trevligt ställe, känns ju inte alltid så kul att sitta längst ut på gatstumpen eftersom folk har en förmåga att även där gå in i vagnar?! Är folk blinda eller tror de att hindren i vägen är till för att bestigas?

    Och eftersom jag läste en pappas inlägg om "modifierade vagnar" och att man näst intill blir mobbad av att ratta en äldre vagn, man ska typ ha trådlös uppkoppling i vagnen och USB-koppling och visst antal tum på däcken *S*, finns pimp my babyride på MTV eller? Så kan man få ett coolare chassi och rent av inbyggda DVD spelare & tangentbord, utfällbart skötbord och andra "nödvändiga" attiraljer?!

    Nä, men seriöst...vissa vagnar är lite smidigare än de äldre modellerna, men frågan är...är de verkligen värda sitt pris, när man i princip kan få en äldre bil för samma slant?! Och om jag väljer att köpa en bil, så...då kan ju vagnen vara hur stor som helst, bara den går in i bagaget så är jag nöjd! Fast...de har ju roliga "bilbarnstols-vagnar" oxå har jag sett...hm hm hm...de verkar väldigt smarta och lätta att hantera men frågan är om deras hjul fyller en funktion här i Sverige?! Vi har ju snö rätt vad det är och folk som har sk. paraplyvagnar brukar man ju hitta i snödrivor längst vägkanten, lätt svärandes och svettiga över de för små hjulen. Inte för att det är bättre på sommaren när de fastnar på stan!

    Hjulen är nog viktigast på en vagn...att de är stora och inte snurrar för mycket...mnja vi får väl se om jag dammar av min "antika" eller slår till med en ny variant!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s