• I did it again?!: Matnojjorna nu & då...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, November 16, 2006

    Matnojjorna nu & då...

    När jag väntade sonen så fick jag ett galet sug efter räkor, jag hade aldrig käkat räkor förr... är inte mycket för havskäk över huvud taget. Visste inte ens hur man rensa räkor...hade aldrig ens närmat mig en förut!
    Så jaha...blev räksoppor och köpte massa burkar med små coctailräkor som jag tryckte i mig, var helt galen efter det och små crustader med chaminjonfyllning *S*...det minns jag och en massa chokladpudding skulle jag ha!

    Den här svängen är det apelsiner...mandariner, kött och dille på grönsaker och inlaggd paprika?! Filmjölk är en ny grej....jag slukar en liter om dagen?! Men sötsaker är inte lika på tapeten den här gången...är inte alls sugen på choklad, snarare avsmak för det! Så jaha ja...en viss skillnad uppenbarligen med vad jag är galen efter.

    Och humöret är som en tornado...lättirriterad som få & det var jag inte sist...då var jag så snäll och gråtmild, nu...nu skulle jag kunna vrida nacken av den som stör mina vibbar! Liknar väl mer PMS humör, så det tolkar jag oxå som att nu är det en tjej på väg.

    Ska kolla upp lite på vad andra har klottrat om saken, men jag har mina misstankar om att jag kommit underfund med en vinnande teori ;) andra får väl komentera om de märk av skillnader och om det har stämt?!

    Ja, jag är en nyfiken själ....nu är det matdax...

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s