• I did it again?!: Gravidbanta och annan idioti...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, November 16, 2006

    Gravidbanta och annan idioti...

    Som jag skrev i min andra blogg om det här med folk som inte käkar som de ska när de är gravida, så förstår jag mig inte på dem alls. Hur tänker man då som blivande mamma? Hålla figuren är mer prioriterat än bebisens hälsa? Kan man vara så ego, egentligen?

    Jag vet inte, presonligen är jag så galet hungrig hela tiden och skiter fullkomligt i om mitt arsle kommer bli större än tre ladugårdsdörrar under tiden, för jag vet att det försvinner och att det finns en anledning till att man blir hungrig.

    Tänker på den där tjejen som fanns i vår bekantskap som hade aneroxia och blev gravid, hon fortsatte att leva med sitt tillstånd under graviditeten. Hur kan hon slinka igenom? Är det ingen i vården som reagerar på en benget med mage och kanske ser till att kolla hennes värden oftare och kanske...rekomenderar henne näringsdrycker eller andra alternativ? Det är rätt tragiskt, hon fick ett barn...skadorna av näringsbristerna resulterade i att hon var blind på ena ögat, någon form av hjärnskada och en obrukbar arm?!

    Tänker oxå på ett par korkade vänninor som äter minimala portioner för att hålla figuren? Ena började tappa tånaglarna? Väldigt sunt! Håret är nästa som kommer att ryka! Jag förstår mig inte på hur fan man tänker då?! Varför blev man gravid för då? Jag menar...kroppen kommer att ändras, det tillhör graviditeten att man går upp i vikt! Och som jag sa den tjej som snyftade att hon var konstant hungrig men hennes pojkvänn sa åt henne att sluta äta så mycket, hon höll på bli för fet?! Men vad felas med folk? Vilka ideal har man och vill man inte ha ett friskt barn? Är det en ny trend? Har jag missat något? Fast missa kan jag ju inte påstå...för det är ju ren idioti och sånt kan man gärna missa.

    Vet att många som jag känner snackat om "förstöra den här kroppen" när graviditeter kommit på tal, då har jag garvat och sagt...DEN HÄR KROPPEN gick upp 30 kg och visst fan är den lika grymt snygg som innan?! Och då har de bara...ehum jaha...just det! Och blir det 30kg till den här svängen, så tar jag det med...för jag blir ju bara normalviktig av det hela *S* så vem bryr sig?!
    Vet att när jag väntade sonen så fick man höra att så fet som jag blivit så skulle jag aldrig bli av med de kilona! Hepps...6mån senare och allt+ mer var borta?! Min mor kraxade om att jag skulle föda en mini bebis på max 2.5kg med tanke på hur smal jag var (innan) hell no, fick en på nästan 4 kg!

    Jag förvandlas till superkocken, det ska bakas och lagas mat...det ska ätas. Folk fnittrar nu när de ringer mig, första frågan är ju alltid: Vad gör du? Och mitt svar är äter! För det är det enda man gör känns det som...äter och pinkar dygnet runt. Man känner sig lätt störd....kommer smygande mitt i natten och raffsar i kylen. Kommer få byta gångjärn på kylen snart så ofta som jag hänger där!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s