• I did it again?!: Första sjukdagen...och en invalid!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, September 06, 2007

    Första sjukdagen...och en invalid!

    Ouff...Idag kan vi impa med att vi haft första dagen då liten är sjuk! Inte för att jag haft den där klassiska dagen då man själv nära på lipar efter sin egen mor hehe! Lite kinkig bebis med ögoninflamation och rossel, kanske en host här & där! Men inte mer än att man kan sjunga & dansa loss ett litet flin mellan "du vet inte hur det är när en pojke är sjuk" gnällandet!

    Själv känner jag att världen snurrar en aningens mellan varven...öronen dunkar lite lätt och troligen har jag satt en potatis på tvären i halsen...jo då, något har krypit över mig med...men än så länge rinner inte snoken åtminstonde!

    Stora herrn propsar på att åka till akuten! Ja, han har skadat sitt knä! Och hur han gjorde det?! Ja, medans morsan shoppa bokhyllor så var herrn ute med sin kära bmx...tappade bort mobilen, sen så hittade han den (som tur var...or ELSE) då hade den EN repa...vojne vojne, han ska cykla hem & plopp... luren gled ur fickan & i backen igen...2 hack där färgen lossnade?! Jo...så då fick herr pedant utbrott och misshandlade sin cykel och på så vis orsakade han sig knä ont!

    Ringde mig för att upplysa att han troligen BRYTIT AV BENET...efter han berättat sin snyftare om hur det kom sig att han nu var invalidiserad så...mnja, tro inte att jag tyckte synd om herrn! Sparka på cykeln för han tappade telefonen?! Ursäkta mig...vaddå utbrott?! Så...jag sa helt enkelt: GUD STRAFFAR IDIOTER, SOMLIGA PÅ EN GÅNG...där fick du för du sparka på cykeln...nu vet du ju att det uppenbarligen INTE hjälper! Han garva...aaa så sa mormor oxå när jag kom hem! Vad ska man säga?!

    Imorse trodde lilla herrn att knäskadan skulle funka för en sjukdag eller så...han kunde ju åka till karolinska och sen bli sjukskriven OCH få kryckor! Smart unge, men...så länge man kan gå när man tror mamsen inte ser, så är man inte dödsskadad nog! Så marsh till skolan, butter som få...jag var nära på en barnmisshandlare som tortera han...jaja as if, finns skolsyster & anser lärarna att han inte kan sitta på häcken med böckerna på bänken efter som han va så halt...så skickar de hem han! Visst, kände mig lite taskig...men misstänkte att herrn överdrev...och visst hade jag rätt!

    Herrn kommer hem från skolan & ska dra vidare...spela (så hallt va?!) hemma så nära på slääääpa han benet efter sig, hoppade och körde hela showen. Tänkte jaja...sen när han stack smet jag ut på balkongen för att se om han var lika invalid när han skulle över gatan... tripp tripp med lilla rumpan...visst lite kunde man se att han var stel, men inte i närheten av det han uppvisat hemma! I WIN AGAIN...mohahaha 10 points to mama zero to the kid!

    Labels: , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s