• I did it again?!: Lillkorven övar & står i

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, November 30, 2007

    Lillkorven övar & står i

    Plutten har kommit på att om man lägger sig i en båge bakåt, så får man ett helt nytt perspektiv på världen. Man kan se på TV upp & ned...man kan även sitta i sin gåstol och nästan bryta nacken på sig själv för att skåda omvärlden i detta nya fantastiska perspektiv.

    När älsta sonen kom på detta, så var det i vredesutbrott...när han var arg så tjöt han, vred kroppen i en båge och oftast tog han med ett kindben eller näsa när han körde bågen! Lillen, han fnittrar och bara tittar?!

    Och han har börjat argumentera...han ligger själv och ser sur ut, samtidigt som han skrik-pratar eller vad man ska kalla det. Väldigt roande...eller så åker han omkring i sin gåstol och "skrik-pratar" långa harranger för sig själv.

    Kan bero på att jag haft brorsan på besök och vi rök ihop hehe (säger bara karlar när de är sjuka...jag har haft TRE BARN om vi säger så, varav han va värst)...så vi har tjaffsat högljutt vilket lillkorven inte är så van vid.

    Och vad det verkar så har jag lite planer på byta boende, har hittat mig en villa på landet *L*... så jag ska nog åka här i helgen för att spana in den nooooga nooooga. Och jag hoppas att läget är bra, eftersom det är en grymt stor tomt...det är både fler rum & yta än jag har nu. Har letat & letat efter något ställe där man kan ha grönt omkring sig istället för betong...där man kan grilla på sommarkvällar...där man bara kan få andas. Jag HOPPAS att det ligger bra till & känns så där wonderbaar. Syrran håller på bygger hus inte så långt ifrån, så kidsen kommer kunna umgås mer än om vi bor på varsin sida av stan.

    Och eftersom jag mår bättre nu, så ska jag se till att fixa klart uppkörningen nu när man har blodtrycket på plats! I min värld så kan det absolut inte funka utan bil, hur ska jag kunna storhandla & dona, släpa med sig kidsen? Köpa växter (som jag troligen kommer ha ihjäl redan innan sommaren... dock ett mysterium...min orkidé som inte blommat på sisådär 4år har plötsligt blivit galen & släpper sträng efter sträng med underbara blommor?! Jag har INTE gröna fingrar -jag har gröna växter hahaha)

    Det ska även finnas kamin/öppen spis...oooh ja, jag hoppas att this is the shit. Börjar drömma mig bort *S*...bara jag slipper lukta på koskit så är jag glad, det må vara landet men jag har mina gränser! Herregud...nu är man nog lastgammal...hus på landet känns som vinna miljonen snarare än en het etagevåning i stan...hormoner?!

    Labels: , , , , ,

    3 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Så fort dom växer de små liven..Hade systerdotter hemma i lördags och hon är nu 5 månader..Känns som om det var igår jag vankade vid telefonen och väntade på samtalet från BB
    Nu nästan sitter hon upp själv och är världens gladaste skit..

    Sååå flyttplaner?? Till rätt sida av stan månntro? :)

    2:39 AM  
    Blogger Unknown said...

    jo just det..har ändrat nick..no more Mary Poppins :)

    2:39 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Vi firar 6-månaders jubileum inatt ;) Japp, till skogs ska vi väl...om det e rätt sida eller inte *S* vette 17, men åt uppsala/norrtälje hålan-hållet!

    12:16 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s