• I did it again?!: The demolition man eller the dominator on wheels

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Friday, November 16, 2007

    The demolition man eller the dominator on wheels

    Tiden går snabbt, eller så lär han sig väldans snabbt. Man hör hjulen rassla över parketten...man hör små lyckliga skrik, sen hör man rasslet...krascherna & kaboomandet?! It´s the demolitionman!
    Jorå...har insett att nu är det visst dax att barnsäkra huset på en halvmeters höjd!
    catch me if you can...

    Lille herrn lyser av förstörelseyran...han når, han kan dra...det är spänning på hög nivå! Nu kan man glömma att ha tvätten på det extra tvättstället eftersom han springer dit och slickar på de blöta kläderna, vilket då resulterar i dregelfläckar innan de knappt hunnit torka?! Han rammar tvättstället eller bara åker in under det & fnittrar förtjust i sin koja?!

    Har man han i köket i sin gåstol så rasslar han målmedvetet till kökshandduken som hänger på spisen, likt en tjur på arenan far han dit & borrar huvudet i handuken...rycker ned den och tar ett ärevarv med handuken på släp?! Man kan ta den ifrån han, rulla iväg han...sen kommer han galloperande tillbaka, sliter ned handduken med segerblicken...stoppar den i munnen och bara HA, trodde du inte jag kunde nå den elle?!

    I vardagsrummet har jag en dum grej...mitt låga asiatiska bord...väldans smart eller inte! Och i veckan fick jag för mig att byta ut löparen mot en bordduk...väldans smart eller inte?! Ja, ni kan ju lista ut med lilltån att han drar sin repa vid bordet med endast EN utsträckt hand...han greppar bordduken och...springer som ett vildsvin...och papprena yr, brorsans mobil far i golvet...fjärrkontrollen exploderar & batterierna rullar som bowlingklot över hela golvet! The Dominator har visat sina moves!dagens bild: Demolition 1.0

    Man måste tänka i högre perspektiv än 50 cm...har jag lärt mig den hårda vägen! Han gled förbi bokhyllan och rev tag i sladdarna till den fasta telefonen, så då flög laddningsenheten och missa hans skalle med en liten marginal?! Igår såg jag han kraffsa efter köksstereons sladdar...men för tillfället gick det att barrikera med en köksstol, men i hans takt så till söndag har han väl hittat stolens svaga punkt & rammar den så den far antar jag!
    howdieho...here we goo

    På en vecka har han lärt sig att behärska sitt fordon...

    Jag satte honom i gåstolen veckan innan, då var det inte roligt efter 5 minuter då han tittat på alla saker & pillat på dem -han tjöt och ville INTE sitta där! Någonstans under den här veckan insåg han att om man sprattlar med benen så rör sig åbäket, och när han kom på det så gick det snabbt att kordinera armar och ben för att ta gåstolen i besittning och riva hela huset!

    Nu greppar han stolen med armarna, precis som han ska lyfta den...sen springer han...sen river han allt han kommer över! Ögonen är vilda av rivarglädje...papper kan man slicka på, bita på!
    Till helgen ska jag leta rätt på mitt "säkra huset lågt"-kit, stoppa in petskydden, sätta kantskydd på alla vassa kanter! OCH packa ned alla borddukar fram till år 2009 ungefär!

    Labels: , , , ,

    4 Comments:

    Blogger Unknown said...

    *gnäggar* HAHAHAHA...Så jag känner igen mej....Vilding hade också en sådan där stol...
    Jag tror det var i den vevan han fick namnet Vilding faktiskt.....

    Ja du kan gömma undan dukarna...och allt som står i bokhyllan upp till en meter...

    För snart både står och går han och DÅ jävlar blir det röjja av....

    Glöm INTE att skruva fast bokhyllorna....

    Trevlig helg ;)

    6:36 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Som tur är så har jag bastanta bokhyllor, icke klättervänliga (lärt mig från odåga nr uno att sånt ska va ointagligt). Bara fram med silvertapen hahaha...tejpa luckorna?!

    Och jo, han känns så stabil när han står att det lär gå snabbt den här gången (älsta gick precis på sin ettårsdag, jag gick vid 7 månader).
    Han drar sig upp så han står om man håller han i famnen...kryper upp på en tills han kan stå, sen skådar han omgivningen med segerviss blick?!

    Han kryper nästan redan...rumpan är airborn & han skjuter iväg med fötterna, tar ett skutt i luften liksom *S*!

    HUR snabbt går det egentligen??? Han bytte liggvagn mot sittvagn vid 4 månader- han vägra ligga, han skulle sitta & iakta världen?! HJÄLP!

    Trevlig helg på sig med =)

    6:54 AM  
    Blogger Anna said...

    Tidig kille du har! Ursöta bilder. Vi undrar just när vi ska sätta Melvin i gåstol, han blir 6 månader på söndag men är ju korrigerat bar 4.5 månad. Dessutom är han nog så kort att han inte når ner :-)

    10:35 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Den gåstol jag har är ställbar i flera höjder, även om min lille har på högst upp!

    Men det märker ni, vill han stå i famnen eller sitta rätt bra utan stöd så är det bara att peta ner han =)
    Min älsta satte jag ned vid 6 mån, och då minsan så fanns det INTE ställbara gåstolar *mummel*!

    Det tar ett tag innan de listar ut hur man använder den, sen får man allt hålla koll! Nu har lillen lärt sig forcera mattkanter & trösklar (kunde han minsan inte för några dar sedan =O nu i helgen har det vart svettigt värre!)

    Så var glad att han inte noppar blommor, slickar på handdukar & drar i sladdar *S*. Plötsligt blev det lite stressigare tempo här hemma...

    11:28 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s