• I did it again?!: Dax att börja shoppa loss snart

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Thursday, November 22, 2007

    Dax att börja shoppa loss snart

    Fick en drös reklam i lådan...hoppla, ja nu var det dax att fundera ut julklappar. Och vad hitta jag då?
    En massa till mig själv *host*! Jaaa, jag vill ha en liten slipmaskin...och så vill jag ha en sticksåg, sen så kan man behöva en arbetsbänk oxå...aaa å så den där marimekko skålen skulle passa fint till mamsens praliner, oj den där lampan var inte heller så tokig. Jaha ett sladdlöst tangentbord? Drömmer mig bort i en lat bloggande pose med tangentbordet i famnen...hm...kanske inte så tokigt! Och en pennmus så jag kan rita mera...ja, faktiskt...inte så tokigt det heller! Den där ljusstaken va inte helt fel...ååå men titta på den där då?!

    SANSA DIG KVINNA!!! Ta ett djupt andetag! Nu ska vi tänka logsikt, vad vi behöver istället för fina skåpjulklappar eller samla damm saker! Och allvarligt talat, ljusstakar är det sista jag behöver! Sist gjorde jag en "rädda dig plottriga kvinna" insats...packade ned ett gäng ljusstakar till sommarstugan (även en hel del annat raffskraffs ur skåpen) och även där ute så finns det ljusstakar & koppar så man kan värma huset utan el *S*! Men gud vad man kan samla på sig kraffs!

    Skådade alla söta gossedjur...mnja, kom faktiskt på att sånt tar bara plats. Hade 17 fluffigt fyllda banankartonger med nallar,tigrar & gud vet mer när älsta växte loss från gose-stadiet. Så jag har sagt åt ALLA den här gången- INGA GOSEDJUR TACK!!!! Har fortvarande traumatiska flyttminnen *S*!

    Och jag har precis tömt 5 soppsäckar sentimentalkraffs hemmifrån, funderat på saker som ska ut på blocket & vad fick jag höra idag? Jo, syrran har en växasäng till bebben?! Yaiks...när jag äntligen fått en fläck yta med tillhörande golv så...ojdå! Jag behöver en villa pronto, kan tänka mig ett radhus rentav...jag får inte plats längre känns det som. Jag har en trea som är som en fyra nästan, ett walkin med fönster liksom...men det gååååår inte mer!

    Lätt ångest för julshoppingen med, folk är som bufflar & att ratta barnvagn i dessa tider är icke kul. Speciellt med morsor som tvärnitar med sina barnvagnar vid rulltrappans topp, så man kör över deras hälsenor & dansar cancan för att inte slå ihjäl sig i rulltrappan eftersom de ska stå ivägen! Hmm...nätshopping...hmm...ja, jag ska hitta små saker tror jag (fast det där airhockeybordet ser grymt lockande ut).

    Nu ska jag överlämna burken till sonens höga glädje, så han kan få sin CS fix...eller om det nu var msn han skulle till. Han trampar som en rastlös kalv i bakgrunden...

    Labels: , , , , , ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Vi har också tittat på Airhockeybordet :)

    Eller vi och vi..maken och barnet..Det luter åt ett sånt...

    Vi sitter 3 pers i ett radhus på 120 kvm och jag tycker vi har det trångt....

    Jag är faktiskt nästan klar med julklapparna..nätshopping är en underbar uppfinning :)

    inreda.com eller bluebox.se
    Helt underbara och dyyyyyra sidor :)

    11:36 AM  
    Blogger RedAngel said...

    :) ja, jag tycker det verkar kul. Körde det i kungsan föra jullovet, både moster & sonen gick in stenhårt för sina matcher (man fick dra ut dem).

    Jo, jag tror det egentligen inte spelar någon roll med ytan (snarare planering & möbler). Är mer jag som vill se gräs istället för grannen hahaha...så det e väl villa på en slätt man ska sikta på?!

    Jag har spanat klappar, vet på ett ungefär vad jag vill ha med mig hem men inte kommit iväg än. Det e bökigt med vagn, man kommer inte fram...och när det är en massa folk så tar det 17timmar extra att ens VÄNDA i en affär!

    12:58 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s