• I did it again?!: Äntligen!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, November 19, 2007

    Äntligen!

    Har precis nyligen fått mitt rykande nya tidning, Vi föräldrar Junior (6-12åringar)! Did I like it, japp!!! Jag har saknat den, det fanns en förr...och det är intressant just när man har lite äldre barn & det innebär ju andra bekymmer, funderingar och allt som har med skolor att göra!

    Så igenkännande med "tweenie" inslaget, absolut! Det är så man fnittrar bakom tidningen och kikar på sin odåga. Det är skönt att läsa om andra kids med samma faser, få nya infallsvinklar till att tackla den där "vem bryr sig" ödlan som kikar fram titt som tätt...framförallt...det är inte UNIKT, det är en ny fas! Och så fort jag läst klart den så ska jag ge den till syrran, hennes 5½ åring är ju snart i skolstart....nya frågor, massa svar!

    Och vad mer...det kanske även kommer att komma en som heter Vi föräldrar Tonår och vem kan inte behöva ha en sådan?
    Undrar om de har "decoder" för smälla dörrn i ansiktet tolkningar, vad menar de när de skriker "du e piiiinsaaaaam" eller ger en sånna där menande & förnedrande blickar uppifrån & ned *S*...ja, en tonåring är inte lätt...de är ju speciella. Vad gör man när flick/pojkvänner kommer (ja, förutom att dra fram baseballträt & muttra)

    Mia Coull and tha gang GRATTIS & jag hoppas den kommer finnas kvar lääänge lääänge! Gillade även din artikel om betyg i ordning & uppförande! Helt rätt!!!

    Och åtminstånde JAG kommer sitta & vänta på tonårstidningen *S*...så ni kan väl göra ett provtryck och skicka om det inte blir nått hahaha!

    http://www.viforaldrar.se/vara-tidningar/

    Råkade av en händelse skåda reklamen, så jag beställde on line & slog till på vi föräldrar första året oxå...man har ju faktiskt glömt en hel del & det händer ju en hel del på 12år!

    Och nu till det andra exet jag haffade Vi föräldrar Första Året: Där stod allt om det kroppsliga efter förlossning, alla de här utvecklingsfaserna per månad & lite lekar, samt det här med mat (ja å massa mer förstås).

    Lite roligt var det på mat/kolik inslaget som snarare visar på att man ska nog följa sin egen känsla istället för alla proffs eftersom även dom har så skilda åsikter.

    (grovt tolkat & saxat nu:)Ena damen(A) hävdade att föräldrar kan vara en bidragande orsak till kolik, en annan(B) hävda att så är icke fallet!

    Och jag tänker då: Säg att du har tant A på bvc = kommer knäcka den lilla sönderstressade självkänsla du har som förälder till kolikskrik= onda spiralen rycker mattan!

    Däremot om du har (B) så kan du få det där lilla extra som kan betyda så mycket, när du helst av allt vill stoppa bebben i frysen eftersom du inte sovit på 18dagar & känner dig allmänt sinnesrubbad!

    Men det jag gillade med matinslagen var att de faktiskt inte (som på mitt bvc) säger en exakt ålder när barn ska börja med maten. Bvc (mitt) hävdar +6mån, i tidningen så var det från typ 4mån. Och jag tänker så här: När barn verkar mogna för det...testa, de kommer inte dö om man provar vid 4mån. Tänk på alla barn utomlands...kanske de i U-länder...de börjar ju äta i alla möjliga & omöjliga åldrar.

    Och intressant var det oxå att bröstmjölk förebygger glutenint. något som jag funderat på om det överförs från mig. Att tex olika gröt har olika gluten så man kanske ska tänka på!

    Ang. mjölkprodukter...min lille herre får gröt med en skvätt mjölk, han får även småyouhurtar. ..ibland drickyoughurt i flaskan & det verkar inte vara problem?!

    Intressant med alla regler hit & dit. I juggeland ska en bebis på 6mån typ käka mat redan, så lite sunt förnuft & inte skräck för att pröva tycker jag!

    Labels: , , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s