• I did it again?!: Aj så olagligt det blev ;)

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, November 20, 2007

    Aj så olagligt det blev ;)

    Idag så har jag utnyttjat svart städhjälp...jo, jag erkänner mitt fiffel och självfallet så betalade jag underpris också, sen tror jag att jag även bröt mot barnkonventionen och massa trevliga paragrafer & lagar. Jag tog helt enkelt "a walk on the criminal side".

    Nu tänker ni herregud, hon är från vettet!!! Hon erkänner öppet på nätet, rätt upp & ned! Spåra IPnr & hon kommer få skaka galler! Nu kommer moderaterna att rasa, de kommer göra stickprov för att komma till rätta med "low-pakets" fuskande ovanor, Goa kommer ringa & efterlysa sin bortsprungna illegala arbetsslav...hagkonventionen kommer dänga lagboken i hennes panna...IIIIK, nu kan vi glömma att läsa den här bloggen på 3-5år eventuell utgång tidigare för hälsobesvär eller gott uppförande!

    Men icke då...aaaandas ut nu va ;)

    Hade en liten kille på besök, ungefär 130cm i strumplästen, håret på ända och djupt uttråkad, alla barnkanalerna var värdelösa...allt var skit! Så jaha...hmm...ska vi slå två flugor i en smäll kanske? Jag gav den lille mannen ett mission...han fick plocka upp papper som har trillat ned på golvet (efter el toros framfart) och sen så drog vi fram dammsugaren och följande samtal utspelade sig i en hall ute i betongdjungeln:

    -Gillar du att städa?
    -Gillar & gillar, man måste!
    -Jag känner ingen som gillar att städa, men jag älskar att dammsuga!
    -Hm...ja du kan väl få dammsuga i köket om jag plockar bort stolarna, men då måste du vara noga!
    -JAG KAN STÄDA! (grymt förolämpad min)
    ...(en stunds tystnad:) Moster vet du vad, jag ÄLSKAR att städa! Städa är livet liksom!
    -Öööh...(if you say so my little friend) ja, kanske det?!

    Så han satte igång, efter köket så ville han ta hallen...inte mig emot, och sedan ville han dammsuga hela lägenheten?! Hey, jag är inte den som tackar nej till markservice så jag log med hela nyllet!

    En timme senare så hade jag hunnit bädda alla sängar, dra på tvätten och lillen var klar med sitt jobb! Han till och med rollade min matta från hår (systers vovve lämnar blonda visitkort om vi säger så) vi kan ana en framtida superduperpedant!

    Senare åkte vi in till stan på ärenden...på tunnelbanan så kände jag att jag hade småpengar i jackfickan, så jag gav han dom...5kr i rassel fick han.
    -Jag kan komma hem till dig flera gånger och städa!
    -*S* ja, men du kan ju komma utan att städa oxå!
    -Jo, jag gillar ju bebisen och kusinen, fast det var jätteroligt att städa idag! Jag ÄLSKAR det!

    Man bara ehe...VARFÖR fick inte jag en sådan unge istället för en gnällig tweenie som är blind, handlingsförlamad och helst behöver en het stekspade på rumpan för att ens "ORKA" lyfta en strumpa i tvättkorgen!

    -Moster, vet du vad...nästa gång jag städar hos dig så kan jag få betalt igen?
    -Ja, visst kan du det!
    -Då kan du ge mig en tusenlapp!

    GAH?! *HOST*?! Vad hände med min billiga lilla slav som tog en femma med tinder i ögonen?! EN TUSENLAPP?! Jaha du, den ungen va inte dum...provstädar liksom för en femma, men när han slår på tariffen så får han alla polska svartstäderskor att hicka & dö av avund...han kan sin biz, han kan ta betalt...han bedriver ingen hjälporganisation för gamla mostrar inte!!!

    Garva när vi träffa syrran & berättade, sa åt henne att öppna du en städfirma...sen skicka du ut lilla Hugo på pengabiten, han har inga låga timpriser inte OCH han rollar mattor! Ungar är ju så där sköna, de kan lägga värsta komentarerna så man knappt kan återhämta sig av chock över deras små minds in action!

    Så nu vet ni det, jag hyr ut han...men kom ihåg, nu är det lappar vi talar om...så glöm pantflaskor och småslantar, det ska prassla!

    Labels: , , , ,

    4 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Wow vilket barn

    Hahaha en tusing...Huvudet på skaft den där...

    Ja du politiker kan man aldrig bli...Har en hel kyrkogård i garderoben..

    1:16 AM  
    Blogger e said...

    Ha, ha. I början tänkte jag "skicka hit honom på stört". Men sen när han höjde priset... Men å andra sidan om han är noga och dessutom tycker det är kul så varför inte.

    12:15 PM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* Eller hur, han är inte tappad i backen direkt!

    Ja, ska vi inte dra igång något konstigt litet parti?

    Finns väl kanske någon såpakändis vi kan ha som frontfigur (eller känner du dig redo för att fronta?)?! Och jag kan be städhjälpen klippa kvitton, din vilding kan väl klistra ihop dem oxå hahaha

    2:55 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Ja du E, han kommer hit imorgon vettu...sitter & funderar på om han kanske ska ta en repa & torka ur skåp och lådor?! Hmm...sortera vantar? (nee...inte kolla på tecknat, moster har lite stuff to do vettu mohaha)

    Kan väl inte bli allt för dyrt! Och...min femma förvandlades till en hundralapp då han berättade för mormor att han fått betalt hahaha... så, en guldpeng eller två kan säkert bli en tusing?!

    2:58 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s