• I did it again?!: Läste lite...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, February 19, 2007

    Läste lite...

    Var ju någon vän som sa: åh vad kul med en liten sladdis! Först titta jag förvånat...en vadförnått sa du? Sladdis?! Sen börja jag skratta, ja men så har jag ju inte tänkt på saken...det är ju sant, det kan väl kallas sladdis när det är så många år emellan *S*?! Sladdis har man ju alltid tänkt på flerbarnsmorsor som när yngsta vuxit upp plötsligt skaffar sig en liten sak på årens höst! Men det är ju samma sak...min är ju stor och självgående och så plötsligt trilla en till in och ska ta sig en plats i familjen.

    Det är lite intressant att glutta i mamma tidningar av alla dess olika slag,för att hålla sig lite uppdaterad på den fronten eftersom det var ett bra tag sedan man hade koll på alla pryttlar och saker kring de små.

    Någon insändare som, inte var orolig för hela graviditetsgrejen...utan snarare att förhållandet skulle dö utav bebbens ankomst, att förhållandet inte står pall. Man fnissa lite där och drar sig till minnes hur det var, visst blev det förändringar men inte större än vad man gjorde dem till och jag tror inte man kan föreställa sig hur livet ändras innan liten trillat ned, ja inte med första...nu är man mer laidback och vet på ett ungefär vad som kommer hända några år framöver *L*! Läste även om mer morsor som fått både nr 2 & 3 och hur de reflekterade på skillnaderna som förstagångsförälder mot när the rest dök upp!

    En sak som jag lärt mig är att sure, du kan snacka med din partner om vilka riktlinjer ni vill ha för barnens uppfostran, vilka tankar och regler man har. Men i regel så återgår alla till hur man själv blev uppfostrad och normerna hemma *S*...även om det är inslag av hur man tänkt sig! Så det smartaste är att fråga karln "hur blev du uppostrad" och så har man en ärligare bild av hur tankarna går!

    Och vilka roliga saker...spana in en röd drake som man hänger kläder på, den vill jag nog ha i badrummet faktiskt istället för de där standard som man fått!

    Naah...ska fixa lite bilder sen & klottra mer men nu har man liten epedimi här hemma av tarmbakterier igen...denna kräksjuka...WHY BUT WHY?!

    Sonen är lite rolig, han vill inte smitta mig en omgång...ropade just att han rör tvdosan hahaha...bara för jag sa att det var väldigt viktigt med tvätta händer för man inte ska smitta vidare! Vi håller oss en bit ifrån varandra nu...men man kanske åker på en omgång till IGEN..hope not!!!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s