• I did it again?!: Ultraljuden vi minns...the collection :P

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, February 28, 2007

    Ultraljuden vi minns...the collection :P


    Så..nu har jag slutligen lyckats lokalisera alla mina najsiga ultraljuds bilder och rafsat i hop dem till EN enda stor hög.
    De två nedersta är de jag fick pynta för på mvc och de är nästan sämst i kvalitet om man jämför de som gjordes för första NUPP testet & den andra som de gjorde då de skulle kolla om bebben fettade på sig pga gluten intolleransen & ev. benskörhet.
    Snart kommer jag få YTTERLIGARE ett ultraljud, måste vara en prematur modell jag äger hahaha. Nah, de ska kolla hur den fettat på sig inför sin lilla monstershow på bb...eller snarare min show hahaha.
    Damn, läste hos bling bling att hon redan börjat öppna sig & egentligen har typ 25dgr kvar och det innebär födsel närsom...inget man kan veta exakt...my god, det är väl min skräck lite sisådär...och eftersom det är andra barnet så kan det ju gå snabbt och i förtid.
    Helskotta oxå, sonen väntade några dagar över tiden innan han beslöt sig för att titta ut...så den här lär väl komma innan...allt för man ska klia sig i skallen och vara oförberedd hahaha!
    Jag har 3 nojor.. 1) för tidigt & snabb som en kanonkula 2) förlossning and pain 3) vattnet...
    1. för att det gick rätt så snabbt med sonen & om man ska halvera den tiden så rör det sig om 2 timmar cirkus...fast okej, bor rätt nära sjukan så lär väl hinna dit lagom till benupplägget i värsta fall mohaha för att föda på vägen upp till sjukan i någon bil är jag icke faschinerad av!
    2. förlossning & förlossning...det sköter sig självt i princip, mera det här med hungern efter och värsta är väl vad fan jag tar mig till nu, för jag tänker aldrig mer ta ryggmärgsbedövningen...är verry tveksam till alla nålar över huvudtaget eftersom jag banne mig inte tänker ha någon OJDÅ, det blev fel-upplevelse igen som slätas över med aja shit happens mentalitet. Och de facto att de fick en att framstå som en idiot när man sa att ngt va fel, det gjorde skitont...nänä jag va bedövad?! Fast historian visade att jag INTE var det! Pain & jag är inte vänner!!!
    3. Vattnet går...ehe...jahapps och hur slabbigt låter inte det, är det floder vi talar om, skvimpande skvätt eller vad? (ska man ha blöja,binda eller...vad då?!my god)
    Mitt vatten gick aldrig, det gick på förlossningen och då var jag redan upptagen med att leka besatt *asg*...så jahapps...säg att man är i stan & plötsligt säger det plopp...och man ser ut som man pissat ner sig?! Kommer man då bli insläppt i en taxi eller kommer man få GÅ?!
    Helst vill man ju dra fram kalendern och bara jaha ja..så ska vi se den 23:e verkar va en bra dag...ska vi säga 14.28 bensprattel och passar 15.00 för första amningen? Okej, då spikar vi väl det då! Kan vi boka en taxi runt 16.00 för avfärd hemmåt? Nähe...okej säg en tid så ringer jag bolaget och förbokar?!
    *S* Ja, jag vägrar ligga på något sjukhus mer än nödvändigt! Jag vill HEM...hem till mitt kylskåp där jag kan öppna och stänga dörren när jag är sugen...talla i skafferierna för att komma på vad jag är sugen på. Här finns inget som heter regelbundna mattider, här tuggas det när det kurrar i magen BASTA!
    Tror att den här gången så ska jag packa ner käk...jag skämtar inte, jag ska ha en freakin picnick korg utöver resterande! *S* Å gud nu minns jag...sist jag packa väskan så hade jag med mig mina jeans *asg*...i min enfald så trodde jag att jag skulle kunna komma i dem! Men tji fick jag... mina lår var för feta hahaha...kom upp till låren & kunde ha slagit ihjäl mig i mina hoppande försök att TVINGA på mig dem! Eller mina jeans....fick dem av en killpolare...så de va modell större eftersom jag gick upp 30 kg så var det inte en susning att jag ens fick ned lilltån i mina egna kläder!
    Shit majbritt...ja det ska bli kul det här. Undrar om man upplever den här graviditeten som "mildare" eftersom den första så var ju allt så där OJOJ vad händer nu då?! Nu vet man ju vad som väntar i princip, även om det är viss skillnad så är ju slutet den samma...man vet hur förlossningsbiten går till, hur värkar känns...hur det känns att amma...när man tror tittsen ska trilla av *S*! Och jag vet nog när det är dax att föda...för kvällen innan var jag grymt hungrig men hade ingen aptit att peta i mig något, allt bara växte i munnen och magen kurrade...den här gången måste jag försöka tvinga i mig något...annars kommer jag få anfall hahaha!
    Tror nog jag måste börja fördjupa mig i smärtstillande djungeln, kolla om det inns något alternativ som jag kan tänka mig...men annars, har man fött utan bedövning...eller förlåt mig jag var ju det enligt förlossningspersonalen så lär det ju vara överkomligt trots allt!

    Labels: , , , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s