• I did it again?!: Div. listor Pojke vs. Flicka

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, February 28, 2007

    Div. listor Pojke vs. Flicka

    Nu ska jag langa upp listorna...de där berömda "nu ska vi se vad det kan vara". Självfallet gjort kinesiska testerna, de där uträkningarna som ska säga vad det är för kön & bygger på hundraåriga "vetenskaper".

    I kineshoroskopen eller vad de kallas så stämde det på sonen (barn1)...Jo då, det blev en son! Och nu på baby 2 så säger de att det väntas en tjej! Lite kul att kolla om inget annat. Nu ska vi langa upp listorna & under det kommer jag skriva det som gäller för mig då & nu!


    Skrock på skoj för nyfikna gravida:
    Pojke:
    Det syns inte bakifrån att du är gravid
    Håret på dina ben växer snabbare än innan du blev gravid
    Din baby ligger långt ner i magen
    Du sover med kudden mot norr
    Dina fötter är kallare än innan du blev gravid
    Du föredrar kanten på brödet
    Den blivande fadern går upp i vikt i samma takt som du
    Din mamma är gråhårig
    Du mådde inte illa på morgnarna i början av graviditeten
    Under graviditeten har din byst vuxit kraftigt
    Häng en nål i en tråd ovan magen.
    Tråden rör sig i cirklar
    Din urin är neongul
    Du är sugen på mat som är salt eller sur
    Din näsa blir bredare under graviditeten
    Du är sugen på kött och ost
    Babyns hjärtslag är 140 eller färre per minut
    Du gillar inte apelsinjuice
    Du har ont i huvudet
    Din mage ser ut som en basketboll
    Du lyfter kaffekoppen i örat

    Flicka:
    Din mage är bred.
    Håret på dina ben växer i samma takt som vanligt
    Din baby ligger högt i magen
    Du sover med kudden mot söder
    Dina fötter har samma temperatur som innan graviditeten
    Du vägrar äta kanten på brödet
    Den blivande fadern går inte upp i vikt
    Din mammas hår färg är inte grå
    Du mådde illa på morgnarna i början av graviditeten
    Din byst har inte vuxit särskilt mycket under graviditeten
    När du hänger en nål i tråd över magen rör sig tråden från sida till sida
    Du kissar blekgult
    Du är sugen på sött godis
    Din näsa ser ut som vanligt
    Du är sugen på frukt
    Babyns hjärtslag är fler än 140 per minut
    Du gillar apelsinjucie
    Du har inte ont i huvudet
    Din mage ser ut som en vattenmelon
    Du lyfter inte koppen i örat utan tar om hela

    Oki... då ska vi ta sonen...graviditet nummer 1:
    • syndes bakifrån ingen midja...inte ens framifrån förrens 8:e månaden
    • mina fötter är alltid kalla...minns ej
    • mina titts var enorma & snabbt gick det
    • alltid älskat inkrom på bröd
    • papsen fick liten kula, min mor färgar håret men vad jag vet ska hon va grå under
    • mådde som en kossa genom HELA graviditeten, tålde inte kaffe, bensindofter nära på att spy jämt...kanske inte första månaden men sen...my god vad jag mådde illa
    • chokladpudding, kebab, champinjonkrustader, räkor....och ja saltat som fan
    • min näsa blev MUMINSNOKEN & vakter vägra tro det är jag på ID kortet om vi säger så
    • bebbens hjärta 140-147
    • ingen huvudvärk vad jag minns
    • magen var på slutet som en melon
    • har latteglas & alltid haft...och jag drack som sagt INGET kaffe
    • värsta snygga håret
    • feta vader...svullna ben...gick upp som en häst *S* var väl +20kg innan 6mån passerat
    Bebis nummero 2
    • magen kom tidigt, fettfluff liksom direkt och därefter har man hela tiden kunnat se den, men inte bakifrån...har midja kvar typ
    • mina titts är ENORMA *S* och det gick ÄNNU snabbare den här gången
    • benhåret...asså jag vet inte, tänker inte på sånt & bebisar högt och lågt?! ja vad vet jag med pissblåsan säger lågt hahaha
    • har nog varmare fötter, sendrag så det sjunger om det men smala vader
    • näsan ser precis ut som vanligt
    • har aldrig tuggat brödkanter nästan *S*
    • papsen i behåll & min mor fortvarande grå under färgade kalufsen
    • jag mådde som en död i början, innan jag fattade...illa & trött men nu....nada more illamående, mer svimfärdig av blodtrycket generellt mått 10ggr bättre än med första
    • har aldrig testat vare sig nålar i snöre eller ringar & kommer nog inte göra det heller vad det verkar
    • sött godis, massa godis, morotstårta....frukt ( de få jag får äta), grönsaker, drömmer om krispiga grönsaker, dille på soppa med grönt, kött med grönt, APELSINJUICE IS THE SHIT. Kan dricka kaffe, har inte vart en grej om det
    • bebbens hjärtslag är 152-155
    • ont i skallen...men det är nackskadan & min kära migrän...ont i ryggen jäääämt!
    • gått upp typ 10kg...men nu har jag ju glutenskiten oxå
    • och som sagt LATTEKOPPAR...hello, försök hitta öron på dom va!


    Såå...jaha ja..vad har jag bakat för kaka den här gången??!

    Labels: , , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s