• I did it again?!: Welcome miss Pingy...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, December 11, 2006

    Welcome miss Pingy...

    *S* Ja, jag upptäckte i helgen att jag redan annamat den nya gången...den där karaktärisktiska Hej jag har en kula på magen, så nu måste jag vagga mig fram bredbent i tillvaron! Stör det dig eller?!

    Jupps...den kära pingvingången har anlänt och smygit sig på mig, intet ont anande så har jag börjat vagga lite lätt?! HAHAHA...fyfan, när jag vänta sonen så var jag ju lite över 20...spatserade runt lite på stan & så gick det ett par snygga killar förbi en (ja, man e ju inte blind bara för man e gravid va), så precis när de passerade mig så hörde jag: Ey, såg du bruden...shitt hon vagga ju fram som en pingvin höhö! Jag började asgarva å vände mig om... va pingvin?! JAG?! Näää!!!

    Och sen så tänkte jag på det när jag trippade vidare...ja ta mig fan, det var inte det graciöst trippande...det var banne mig en rullande gång där man vaga från sida till sida mer än att trippa fram! Så nu....återigen, ett kärt återbesök...jag är PINGY den vaggande kossan på en så kallad vild framfart, dock går det gryyyymt sakta i verkligheten då med blodtryckets hjälp, men skulle jag svimma i en nedförskacke...så passa er...för då tar jag er allihop på vägen ned hahaha

    Så japps...denna gång komm vaggandet runt månad 4, sist var det månad 6 som jag hulahulade mig fram på gator & torg ;) ...men bäckenet har ju börjat roa sig lite redan nu...

    2 Comments:

    Blogger Fru Choklad said...

    Ha ha ha Ja det är märkligt att man ska gå så knasigt när man är gravid, men det går ju inte att hindra. Man kan liksom inte gå vanligt. Lilla damen har blivit ett kilo tung där inne + att mina lungor blivit hopptryckta till om inte russin så i alla fall katrinplommon! Så med min vaggande gång och allt pustande känner jag mig som en ångdriven pingvin! :-) Snygg man är! HA ha!

    1:12 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Japps...och det värsta är när man kommer på det själv mitt i lunkandet, tycker ju inte jag har blivit så stor den här gången alls! När jag vänta sonen gick jag upp 30kg, nu...knappa 10kg?! Så det här vaggandet tog mig med överraskning!

    Och japps..den lilla börjar sparka högre nu & man blir allt flåsigare för var dag som går...

    Äh...jag har alltid kännt mig som hetast när man e gravid *S*...man e ju snygg på fler sätt då, kolla håret, kolla huden, kolla tittsen (när det inte kliar då...)kolla ögonen...man e ju hottie utan dess like TROTS den där pingywalken!

    1:57 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s