• I did it again?!: Klockan går & jag stilla står...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, December 11, 2006

    Klockan går & jag stilla står...

    Image hosting


    Image hosting


    Men det är ju skandal...jag har vaxat ett ben i helgen ETT BEN?! *S* Sen hade jag någon form av mardröm inatt, där jag spatserade på stan i typ highwater bralla och att syrran plötsligt börja skratta, kolla ner på mina ben...det ena var hårlöst och shiny...det andra hade plötsligt stooora svarta stårn som likt spindelben klängde runt vaden?! Amen herre gud...måste man drömma om det till råga på allt?! JAG SKA FIXA DET ANDRA BENET...

    I cirkus en veckas tid har jag stirrat på min otrevliga utväxt och tänkt att ja, dax att köra på lite färg...funderat på om jag bara ska ta utväxten eller köra hela håret...finfina tankar, även spanat in ögonbrynen & insett att snart har man ett buskage där med...dax att noppa. Men vart fan är orken? Vart fan tog tiden vägen??? Antingen så drama håller jag handen över pannan samtidigt som yrselanfallen sveper över en eller så är man så trött att jag banne mig somna i ett samtal med andra syrran...illa illa, men herre gud är ho tråkig eller är jag död?! Har haft en sådan migrän i helgen att min mor & jag rök ihop...hon fattar inte att när man har ont så har man JÄVLIGT ont och man nästan kramar toan i mörkret....så fick ringa henne idag och bli sams *S* förklara att när jag har satont så SKITER jag i skvaller eller annan idioti (gör jag för övrigt oxå...avskyr skvaller, ger mig inget sitter mest & lägger in ett jaha eller nähe där det passar medans jag gör annat under tiden)

    Och så har jag bokat uppkörning i...freaking södertälje utav alla ställen?! Hur smart är det på en skala då? Jag som nästan däckar av en tripp till konsum, ska nu kuska runt halva stan?! Äh, får väl ta en taxi från stationen. Jäkla typiskt att det inte fanns någon tid här närmare...men lika bra att få det överstökat, men samtidigt tänker jag...eeeh jag har ALDRIG ens vart där...vet inte ens hur gatorna ser ut där, hittar inte för fem öre. Häråt hittar jag som i min ficka, så nu kanske jag har skitit i det blå skåpet?! Men vafan...för väl tuppa av i södertälje då...är väl inget mer med det! Men jag har en sådan otroligt lugn känsla, så jag tror faktiskt det kommer gå bra...bara jag minns ave maria...asså kolla alla speglar *S*...måste ju vara övertydlig eftersom min nacke är ju knas så läraren ser ju aldrig när mina ögon flipprar i seglarna, de fattar inte att en nackskada gör att man inte kan vrida på skallen som normalt!

    Idag kom posten...nu har min kära remiss kommit till huddinge igen då, snart blir jag kändis där borta känns det som...undrar om surkärringen i receptionen har lite bättre humör den här gången...rent av fått sig ett lyckopiller eller ett skjut?!
    ,Det blir mitt TREDJE ultraljud hos dem?! Samtidigt blir det lite kul...för denna vecka ska de kolla det hela med glutenintoleransens påverkan på fostret och även hur det ligger till med benskörheten, så slipper man oroa sig för det...men även att man får en "sneak a peek" igen i naveltrakten! Och får jag bilder även den här gången så smackar jag upp dem hehe...mitt eget ultraljuds-album...?!

    Och nästa vecka ska jag ha mitt "VANLIGA" uljtaljud...så då kanske man kan jämföra vad som har hänt på en veckas tid oxå hehe...OCH nu ska jag även tilltvinga mig att skåda om jag har rätt...om det är en liten flicka som guppar runt. Eftersom den här gången så "kan" man se det, sist med sonen påstod hon som gjorde ultraljudet att man INTE kunde det...men jag såg allt en snopp hahaha & nu har vi kommit överrens jag & sköterskan att jag ska få glo mig fördärvad om så behövs för att veta vad det blir! Vissa kanske tycker det e tråkigt att veta i förväg...men inte jag, jag vill gärna hinna fixa med allt i förväg & bekräfta mina egna teorier & känslor. Har jag fel så får jag slå mig med en liten stekpanna i skallen *S*!

    4 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Jag har hört att det är "kulorna" de kollar efter. vet inte om det stämmer.

    10:17 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Vettefan vad de kollar efter *S* men jo, jag såg ju en misstänkt liten bula & en liten "pinne" liksom & det enda jag kunde tolka det som var EN SNOPP...har väl sett sådant innan, så nog känner man igen det även på ultraljud!

    Garva å sa det till sköterskan...hon bara näe, det e inte säkert bara för det?! Tänkte OKEJ du är lebb eller blind...det är en SNOPP, mamma & syrran va med & de såg samma sak!? Tänkte näe, det e normalt jag har världens häng i brallan jag med?! Ehum...???

    3:04 PM  
    Blogger Fru Choklad said...

    Hoppas att det går bra på uppkörningen. Jag ska hålla tummarna för dig. Det är ju inte dumt med körkort när man har barn! Jag ska också få göra UL snart igen. Efter trettonhelgen. Dom ska kolla moderkakans läge och lite annat inför förlossningen.

    1:08 AM  
    Blogger RedAngel said...

    TACK Blingbling...ja, annars är det ju bara att försöka igen *L* det är ju ovanligt att man klarar på första trots allt.
    Och ja, det blir bra mycket enklare att ta sig till sommarstugan med all packning om man har bil...och över huvudtaget med två barn så går det snabbare att köra än vänta på bussar & tåg!

    Hoppas det går bra för dig med, ni har ju väntat på en ny pärla. Har du komplikationer på g eller? Hoppas jag VERKLIGEN INTE.

    Visst är det ngt med moderkakan...dom komenterade vart den låg den här gången med lite sådär lustig ton, så man blir lite så där...jaha är det bra eller dåligt? Min ska tydligen ligga framåt den här gången, men vad det nu innebär...

    1:42 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s