• I did it again?!: Pingy leker handikapp

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, December 13, 2006

    Pingy leker handikapp

    När jag väntade min son så var jag ypperligt smart, vi skulle på fest & självfallet så skulle klackarna på...problemet var bara det att vi parkerade bilen på ett ställe, gick vilse & i mina klackar och med magen i vädret så gick jag tills höftkulorna nära på trilla ut...det var icke smart, men ska man nu se ut som en foxy mama...så vad gör man, trippar på & kniper igen...men jag trodde nästan jag skulle föda den dagen av allt knallande?!

    Efter den kvällen fick jag lära mig den hårda vägen att stor mage & klackar inte riktigt passar ihop. Resterande av graviditeten så hade jag ont i ena ljumsken & höften av allt assvickande och självfallet min snygga hulahula-dans i mina ögon sexy magdans bara så ni vet, troligen uppfattade inte omgivningen den vaggande pingvinens höftsnurr på samma sätt misstänker jag. Såg väl snarare ut som något man skjuter ner, en skadad pingvin på vift helt enkelt...med tanke på hur jag sedan skulle linka tillbaka till bilen och fick slänga fram vänsterbenet då det domnat av nära på & ja..det gjorde ONT helt enkelt!

    Vad händer nu då månne? Självfallet har denna gymnastiska afton satt sina spår i min fagra kropp och muskelminne har man väl hört talas om...men att den skulle behöva komma ihåg denna afton...hade jag INTE räknat med ALLS! Så i dagsläget så ser jag lätt handikapp ut när jag får börja med förföriska höftrörelser, liksom slänga fram det benet igen, min ungdoms synd har gjort sig påmind trots att jag i dagsläget flyr mina kära higheels i vild panik. Mina kära vänninor undrar självfallet vad som har hänt...miss MINST 10cm klack slaffsar runt i ett par puma?! Vaddå...va ere för fel på PUMA nu då?! Ser ni inte att jag e en puma, så kan ni läsa det på skon pfft...jag e VISST hott!

    Plötsligt har jag förvandlats till tant Agda som hötter med näven & skrålar ngt om att högklackat är satans påfund och med kaggen i vädret så tänker jag icke bli halt på riktigt, ni vet ingenting ungdommar om hur det var när JAG vänta barn sist! Ja...i princip så är jag as-smart nu...sanna mina ord!

    Men det känns ju så fånigt att ligga som en hjälplös sköldpadda och sprattla i soffan, för man inte kommer upp eftersom benet inte samarbetar som det ska...my god, snart är jag redo för rullstolen & då minsann vill jag ha en med motor på, annars får det vara! Nu måste man planera att sträcka ut sig i sin berömda al bundypose åt ANDRA hållet, så man åtminstånde kan kravla sig upp med någon form av värdighet!

    Och så när jag va & shoppa med en vän börja hon ifrågasätta vilka trasor jag tänkte köpa, om jag slagit huvudet på något?! Va har hänt?! Ja...jag är GRAVID serrö....mina små 34:or funkar inte längre eftersom jag är rustad som Pamela Andersson nu mer och fått en passande ölmage?! Och det är någon form av vinter, så jag uppskattar inte när tröjorna plötsligt börjar glida upp av sig själva och hamna under tittsen...sure jag har en piercing va, men är inte så intresserad av att ALLA ska se den jämt & förresten kan det bli frostskador på magen...så det så! Så hon gapade medans jag ryckte åt mig två LÅNGA linnen från gina tricot som garanterat döljer magen & halva häcken med för den delen.

    Och eftersom jag är allergisk mot HM´s tragiska urval av mammabyxor, eller i mina ögon kombinerad sparkbyxa/bysthållare så har jag lagt det på hyllan, kollade vidare och happs...de förbannade snickarbyxorna hängde där...nä fyfan lådarsle?! Pfft...stack till cubus, för jag vet de har väligt konstiga jeans där...prövade några och VIPS...här hade vi våra heta lowcut slimmade jeans till det facila priset 349kr?! Har fortvarande mina mammajeans i garderoben, testa dem sist jag va ute och handla...jorå...rumpan bar gjorde sig påmint allt medans brallerna plötsligt började krypa ner från höften?! Skitbra köp, eller not...500 spänn åt helvete eftersom min kära glutenallergi verkar hindra mig från att bli den där feta donnan jag blev sist. Fan vad sur jag är... det är ju en sketen 36:a...och jag har lagt på mig 10kg så VAD är problemet???

    Och så har jag smått börjat kasta ögonen efter en STOKKE XPLORY...asså den vagnen är rätt ful...eller läskig liksom med den svävande babykorgen, men smart...den väger ju nada och är rätt liten minns jag inte fel så är det den som man även kan knäppa på en babysitter på. Hur smart är inte det på en skala?! Jag menar...man har ju sett folk bära omkring på babysitters, eller så proppar man bilen full med både vagn & bilbarnstol...och med min nacke så tänker jag... NEJ, inte smart...jag vill ha en smidig & smart vagn med massa funktioner. Men priset...höhö... 10 lappar?!
    Och man kan väl räkna ut med lilltån att varenda grej till kostar separat eftersom det självfallet inte finns priser utsatta, så den slutar väl på 30.000 om man ska ha liggdel, sittdel & bildel. För det kan jag få en bil...hmmm...men jag gillar stokkes prylar, den runda sängen de har tex är oxå en sådan smart pryl...blir barnmöbel efter & man kan göra den pytteliten & sen större när bebben växer.

    Ja, jag sitter & glor på nätet...ska köpa en babysitter hade jag tänkt & har hittat MIN...och vad heter den då...Grand lux så klart...hehe men den ser så fluffig ut och man har några inställningar där...me like! Funderar på vem jag ska fjäska för *S*...hmhmhm...vad kan ett andra barnbarn vara värt månne? Jag menar...de har ju fått vänta 10 år på en ny goding och rent av så blir det första tjejen bland barnbarnen...

    Kan det vara för sent att åberopa någon traumatisk bardomsupplevelse för sina föräldrar nu, liksom att använda som utpressning, eller kanske någon syrra kan tycka att vi kan lägga ihop lite slantar? Undrar hur mycket jag måste lägga huvudet på sne för att papsen ska lätta på pluskan? Hahaha...jag e en djävul...men en söt sådan ;)

    Men fan...jag vill ju ha en bil oxå...kan bli en svår match det här, kanske får rulla fram min Brio-95:a och se väldigt patetisk ut...liksom snörvla mig fram, om jag haltar så kanske de tycker mer synd om mig...hahaha yeah right, men det kan va värt ett försök iaf. Pappa vet ju redan mitt tonläge när jag vill ha något *S*....så mnja...jag måste komma på något nytt!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s