• I did it again?!: limping weekend

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Sunday, December 17, 2006

    limping weekend

    Tur att man har lillesyrran, vi var på stan igår & shoppa lite till Ella...skulle egentligen kollat på mer saker men jag kände att nehe det funka inte alls. Förbannade ben, man blir ju LITE oroad av att foglossningen satt igång redan & att man märker att det blir värre rätt snabbt!

    Bara det som saknas nu hehe...jag tror liksom inte att jag är gjord för att bära barn, man ska göra sånt när man är ung & pensionärerna snackar skit om en istället, då gick det ju uppenbarligen bättre än nu!

    Att trippa på kullerstenarna i gamla stan var ingen hit & att bestiga de små kullar som existerar där...det va bara att ta en fika istället & softa lite. Men envis som synden så promenerade vi från gamla stan till slussen, herre gud..vaddå skulle jag kasta in handduken & spela död?! Icke då! När jag kom hem & vilat mig ett tag, så ringde en gammal granne...jodå, på med skorna & halta vidare... jag hade ju lilla Ella här, så det va lika bra att rasta henne & ta en tur, behövde ju ändå handla. Ah, ni vet min copy cat...I think im pragnent too, men när hon såg mitt vackra limp så haka hon på till affären & bar hem min kasse...tack & lov, annars hade jag fått lägga mig ner & rulla hem *S*...nä men seriöst, det tar fan priset!

    Lillasyrran slagga över efter hennes partynatt & fick lov att hjälpa mig att städa lite hemma...men seriöst, jag kan fan inte böja mig knappt?! Vad är detta?! Gud vad jag hatar att inte kunna göra som jag vill, när kroppen är på strejk?! Ah...jag passa på att putsa lite & plocka i sonens rum & sen var jag svimmfärdig?! Känner mig som ett senilsnöre redo för tippen hahaha... näe...så här kan det ju inte fortsätta, annars kommer jag får rulla fram i rullstol snart ju, jag måste fixa något tränings schema av något slag, jag vägrar se mig slagen redan....hell no, allt går att fixa med lite beslutsamhet & jävlar anamma.

    Jag har cirkus 5 månader kvar...förhoppningsvis så försvinner väl blodtrycket, eller snarare återgår till det normala igen så man åtminstånde slipper känna sig som en 1800-tals dam som tar sig för pannan & svimmar konstant som om jag har anledning att svimma liksom...ge mig en hunk med rutor som flasha sig i fönstret varje dag, så svimmar jag med glädje...eller rent av kan man anställa en städhjälp modell sexy kille månne?! (Hehehe...ooo jag tror visst tan raffa vankade till liv).

    Och som om det inte vore nog, så är jag förkyld som en liten gris...det alone kan få en att tycka synd om sig själv. Jag menar...kolla sig själv i spegeln, vem skådar man där?! Ja inte fan är det jag...det är någon med glansiga ögon, slickat hår längst pannbenet & en otroligt snygg snok i julstämmning....jag ser ut som freakin rudolf med den röda mulen för tillfället?! Fy 17 säger jag!

    2 Comments:

    Anonymous Anonymous said...

    Livet på topp!!! Om jag vore dig skulle jag kolla in rullstol nu när du ändå kollar vagnar! Eller rullatorer... ;) Ha det bra!

    4:05 AM  
    Blogger RedAngel said...

    hahaha....japps, det börjar likna nått sånt, men då jävlars ska det vara eldriven version!!!!

    2:07 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s