• I did it again?!: För smal för att va en val & köpkritisk!

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, November 15, 2006

    För smal för att va en val & köpkritisk!

    Ja, eftersom man nu plötsligt fått den berömda kulan på magen...så har garderoben sinat, ja i byxväg dvs. Och eftersom jag tillhör de supersmala individerna så har det inte heller vart så lätt att hitta plagg som sitter bra. Men scannar man av nätet så finns det breda utbud och samma byxa kostar olika mycket på olika sajter. De jag köpte kostade väl runt 500, fast såg på andra ställen att priset låg från 600 upp till 1000 spänn för exakt samma byxa?!

    Fast utbudet nu är bra mycket bättre än när jag väntade sonen. Fast priserna...jag har ingen lust att ge 1000 spänn för ett par brallor som jag bara har användning utav en gång, en ynka period av mitt liv.

    Ja det stör mig...för samtidigt vill man se snygg ut, jag vill inte klä mig sämmre bara för att jag är gravid. Jag vill ju fortvarande hålla "stilen" eller hur man ska säga. Och det jag hade förut.. *S* det har jag gett bort till syrran, som i sin tur gett till vänner.

    Fnissade på en sajt, där hade de lite köpråd för den gravida, vad man kan tänkas behöva i sin nya garderob...mamma trosor?! Ehum, är det verkligen så nödvändigt??? Inte hade jag "mamma trosor" med sonen och knappast lär jag ha det nu heller, vad är det för fel på VANLIGA trosor?! Finns ju low cut eller navelshöga om man hellre gillar det?! Och speciella mamma linnen, som INTE har amningsfunktion?!

    Ja, vill man ha längre linnen så vimmlar det av sådant i affärerna...kliv in på Gina Tricot och välj färg?! Och hittar man rea hyllorna med sommarens avdankade...så gör man bättre deal än att ge 300-500 bara för märket heter mum eller något sådant?! Snacka om att smyga till sig lite merkonsumtion på de osäkras bekostnad...kanske finns speciella mamma sockar oxå hahaha!

    Som tur är ligger man ju bättre till med alla nödvändiga inköp till babyn.
    Nu är det ju bara ringa runt och få tillbaka det man lånat ut, det är ju fördelen bland våra vänner att vi haft utlåning av saker, så har man själv sluppit sitta med alla baby attiraljer dammandes i någon källare och någon annan kan ha haft nytta av föremålen.

    Har funderat ut vad det mer är som jag behöver köpa in...och det blir inte så mycket. En påse skruv till spjälsängen och en ny madrass till den och en babysitter kanske på sin höjd, nappflaskor så klart och komplettera barnservicen kanske. Och blir det en tjej så är det lite nya färger på plaggen och det behövs fyllas på babykläder för det har jag nog gett bort, har spart de speciella.

    Ja, en tvättmaskin står på listan oxå för jag minns nog de där bergen av tvätt man plötsligt vadade i, när man för tionde gången fick lov att byta outfit på bebben av olika läckor! Förresten så ska jag köpa en diskmaskin oxå, för det kommer bli så slitsamt ändå med matlagning och leka arla fabriken och då kan sonen hjälpa till att åtminstånde trycka på knappen!

    Så ekonomiskt blir det inte lika hårt den här gången, vill inte ens tänka på vilka belopp man la ut sist. Ny vagn, nytt skötbord, babysitter, barnstolen...ja och det man fick av släkten var ju nytt det med så...det var nog en hel del där!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s