• I did it again?!: Så har vi en till blogg då, mammatankar

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, November 15, 2006

    Så har vi en till blogg då, mammatankar

    Mnja...jag har suttit och sugit länge på det här om jag skulle ta och ordna en egen blogg just för tankarna om andra graviditeten och andra mamma tankar. Ville inte förvandla min nuvarande hysteriska blogg till det, utan den vill jag hålla för andra tankar, händelser och galenskaper som jag behöver skriva av mig om. Men eftersom jag är en liten smygare med det allt för privata så har det tagit lite tid att ens yppa hemlisen att jag väntar tillökning i den andra bloggen och vill inte som sagt skriva allt där, blir för långt och det känns renare att ha ett speciellt ställe där man kan klottra av sig om allt.

    Satt igår och gick igenom tankebanor och anteckningar angående den här graviditeten och allt där omkring. Jag skulle ju inte ha fler barn om man inte kunde beställa dem och skippa det här med förlossningen. Visst hade jag väl funderat på att skaffa en baby någon gång i framtiden, men åren gick och det var bara att inse att nej, här blir inga barn gjorda!

    Senast den veckan då jag pinkade positivt på den berömda lilla stickan så hade jag fått rysningar av en hysteriskt skrikande liten sak på t-banan. Jag tackade min lyckliga stjärna att jag slapp sådant, började tänka att näe...att börja om från början igen? Min grabb är ju så stor nu, relativt självgående och blöjbyte hör till historian.

    Får skaffa mig en ny hund istället, fast det klart...dom är nästan jobbigare än barn eftersom de blir ju aldrig vuxna. Man blir ju bunden på ett annat sätt då, de obligatoriska max 4 timmar borta från hemmet, glöm allt vad spontan heter & resa?! Ja, då ska det ordnas hundvakter och allt...näe, bara det är jobbigt det med på sätt och vis.

    Men ju mer jag kikat runt på nätet och läst om gravida eller barnsaker...ju fler tankar dök upp. Och den stora skillnaden i hur jag har blivit behandlad nu i början av denna graviditet i jämförelse med den första...det bubblar i mig av saker att vädra. Skillnaden på graviditeten och hur man blir behandlad i den här åldern mot innan?! Finns miljoner saker som vill bli printade... kanske en form av terapi, för nog är jag allt både förbannad och oroad av det här med graviditet.

    Så helt enkelt...nu kommer det klottras om det, det kommer att bli en massa hormonsnack och allt som rör sig om då och nu. Blir inte i någon kronologisk ordning nu, eftersom jag har kommit en bit på vägen men jag kommer skriva in om början...och det här med nupp testen som är en ny sak för mig!

    Enjoy...

    2 Comments:

    Blogger Min kopp te! said...

    :-) Det ska bli roligt att fortsätta följa detta för det är ju också skillnad mot då jag var gravid 1988 för 18 år sen typ.

    Nu måste jag fråga.
    -Är nupp test nåt annat än ultraljud, eftersom du säger att det är nytt för dig?

    Jag tänker på att ultraljud hade man även då på tiden då jag var ung och vacker och inte bara och som nu förtiden.
    ;-)
    Skriv å berätta hos mig!

    2:07 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Japps, NUPP test är att man kollar efter kromosomfel, asså mongolism & sånt. Då tar man först blodprov & sen kollar de ryggmärgen & nacken på fostret efter nån vätska eller vad det var?!

    3:10 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s