• I did it again?!: Kör en backflash av nupptest

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, November 15, 2006

    Kör en backflash av nupptest

    25 Oktober...NUPP testet på Huddinge
    Fick skjuts av min pappa till huddinge för att göra NUPP testet, skulle egentligen ha passat på att övningsköra ditmen är både för trött och nervös så det är lika bra han kör. Lite nervös, tänk om det är något fel? Hoppas att de hunnit få blodproverna i tid nu.Sitter i väntrummet och väntar på att få komma in, knappt en käft där?!

    Ser en kvinna i 40 års åldern kliva ut hmm...hennes mage är större än min? Undrar egentligen hur stort fostret är, när blev det till före eller efter semestern? Och tänk om det är TVÅ?! Jag har ju fått en fettomage för länge sen, jag dör om det är två!
    Tänk om de kommer att ta ultraljudet vaginalt som de gjorde på syrran för det var för litet? Jag kommer att dö då!

    Min tur...sköterskan väntar på att pappa ska följa med, jag skrattar och säger att nehe du det är MIN pappa och han stannar där han är (vem vill ha med sig han in?!)Kliver in i det mörka rummet...står som ett fån, ska man klä av sig eller tar de på magen? Sköterskan säger hoppa upp & jag pustar ut...på magen! Får ta bort piercingen så hon inte ska slå i med maskinen?! Hmm...vad jag vet så ligger knappastbarnet i navelhöjd ännu, men okej då!

    Helt faschinerande...så här tidigt har jag ju aldrig sett en bebis förr, tur man är kärring och får förmånen att kolla även omdet känns läskigt om det visar sig vara kromosomfel. Gud, man blir ju nästan tårögd...och vild är bönan, går knappt att ta en bild. Det är väl förrens nu som man verkligen inser att man är gravid, att det finns något som rör på sig. Att man bara inte harblivit "lönnfet" utan anledning.

    Öööh...huvudet ser ju missbildat ut? Vad är detta??? Hon förklarar att det är för tidigt, jag är inte i den vecka vi troddeutan tidigare. Se där vad p-piller kan förvirra en! Jag är i vecka 10+5 tydligen och inte alls vecka 12 som jag räknat ut på nätet?! Hon visar mig gulsäcken eller vad det hette och därför vet hon att det är för tidigt samt huvudet är mer kantigtoch måttet på bönan är 38mm. Får en ny tid och en bild på underverket. Bra, då kan jag skicka den till papsen sen.

    Efter det så åker vi till mamastore...måste pröva ut ett par mamma-byxor, spräckte dragkedjan i mina älskade fornarina imorse så det är bara att inse, man är fetare än vad man tror!Och efter vält upp & ner på HM´s sortiment har jag insett att smalisar inte kan shoppa mamma byxor där om man vill ha extra utrymme där bak och verkligen se för jävlig ut samt ha resår upp till tittsen.

    Hitta ett par coola och ett linne...papsen ser djupt uttråkad ut medans jag prövar 102 plagg hehe!

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s