• I did it again?!: Inskrivning...flashback

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Wednesday, November 15, 2006

    Inskrivning...flashback

    30 Oktober...MamaMia
    Inskrivning på Mama Mia. Valde "privat" den här gången med tanke på hur illa behandlad jag blev med sonen. Vägrar vara med om det igen och med tanke på vad jag har hört av vänninan som gick till de jag tillhör...NEVER!Inskrivningen tar...2 timmar?! Vi babblar på om allt möjligt, första förlossningen & den här. Min oro för att jag fortvarande röker då & då, den här gången gick det inte per automatik & kaffet klarar jag av utan att hulka och dö?!

    Undrar om också påverkar storleken på fostret och att jag läst om att "sluta röka" preparaten inte är bra om man är gravid?! Hur funkar det med gluten och lactos intolerans när man bör få i sig kalcium? Vad fan ska jag äta? Blir tokig snart!
    Ska försöka få mig en dietist som kan hjälpa mig med detta!Och lite oroad av whiplaschen, klarar min kropp det här verkligen?

    Och förlossningen?! My god, sist blev jag ju förlamad och det gjorde så förbannat ont trots den där "ryggmärgsbedövningen". Frågar hur mycket ska man egentligen känna efter en sådan bedövning? Tjaa uppenbarligen ska det INTE kännas som man sprängs innifrån, möjligen ett tryck då, det kommer man inte ifrån!

    Jo, jag tackar där vrålade man att det gjorde satont och barnmorskorna sa att det kan det inte ALLS göra, för du är bedövad! Och hur fan kan de veta om jag ÄR bedövad eller HUR ont det gör?! Är de inne i min kropp eller? Fortvarande sur över det där.

    Förklaringen ligger väl i att de la sprutan fel, så allt läckte ut där eftersom jag blev förlamad och de punkterat min ryggmärg så vätskan läckte! Nästa barn blir naturligt född, ingen jävla ryggmärgsbedövning tack & ingen förlamning heller!
    Jag kommer ALDRIG att glömma det där...de kommer ALDRIG att röra min rygg med en spruta, tog mig fan en hel månad att återhämta mig från förlamningarna och min rygg har än idag lite smärtor av hur de massakerade min ryggmärg i sina tappra försök att stoppa läckan...knakandet i ryggraden för varje blodpatch de gjorde...mamma, vad fan har jag gett mig in på?!

    Hon säger att det finns andra alternativ?! Hmm...att ta en spruta i muffsan står jag nog över och det här andra, mnja jag måste läsa på igen men är väldigt tveksam till att de ens närmar sig igen med en nål. Och om det där var all smärta, så då klarar jag biffen!

    Lågt blodtryck som vanligt,de obligatoriska blodproverna hägrar och min kära härtklappning med, gud vad jag avskyr det!(reagerar på att hon inte tvättade av vare sig fingret eller armvecket innan hon tog blodproverna?! Det är väl inte normalt!)

    Och andra gången hon stack mig i fingret (hon fick inget blod på första försöket, jag är snål med den varan hehe)lyckades hon pricka något...fingret är blått och svullet det bultar så något är galet?! Minnesnotering: Hon sticker mig aldig igen PUNKT!

    På vägen ut ska jag in på muggen och pinka på en sticka, kolla äggvitan eller vad sa hon nu? Jaja...fin trendig ljusgrön jämför stickan med färgproverna på burken, även det normalt! Hehe som jag trodde annat!

    3 Comments:

    Blogger RedAngel said...

    ehum...något är galet med den här bloggen eller så hackar blogger helt enkelt, kan inte få upp fler inlägg just nu eller fixa till länkar?!

    så...återkommer väl senare med massor av inlägg! får felmeddelande att det inte finns mer space?! Får man inte ha fler inlägg & underbloggar???

    8:41 AM  
    Blogger Min kopp te! said...

    Håller med ang ryggmärgsbedövning.
    Min kände jag då den åkte ner i ena benet och jag skrek att jag inte skulle föda barn med mitt lår.
    Det kändes exakt som tandläkarbedövning.
    Jag hade också ont och när sonen väl föddes fram efter typ 30 timmar minst, så frågade jag om jag hade nån bedövning kvar och dom bara asgarvade och sa:
    Nähähäe du!
    Jamen ge mig en spruta då vrålade jag men vi hann inte för då var nutte redan ute och allt det onda försvann.
    Jag hade ont i ryggen och inget ont i magen alls.
    Konstigt va?
    Dessutom var jag säker på att jag måste på toa, men då duttade dom med mig och sa att
    *nej då inte behöver du det, det du känner är att du ska föda barn nu lilla vännen.*

    Jag fick rätt..he he..

    De hade ju matat mig med 3 olika sorters rätt matiga spenatsoppa, nässelsoppa och nyponsoppa innan, så vad trodde dom egentligen?

    Vi glömde också lustgasmasken påslagen så vi kom på att när läkaren satte nålen och missade typ 10 ggr och blodet sprutade så var han ju flummig antagligen och vi också.

    Jag är glad att jag inte hade ögon i nacken den gången.

    I det stora hela var jag nöjd med förlossningen ,men har alltid undrat över varför inte epudiralen tog, då man ser på tv då de tar kejsarsnitt och andra operationer så tar det ju tycks det som , så totalt??

    Stå på dig!
    Jag behöver inte säga det egentligen ju.
    Du ä tuff!
    Kramelikramar!
    Ankie

    1:58 PM  
    Blogger RedAngel said...

    GAH?! Va säger du...hade du en SÅ lång förlossning?! Amen shit, stackare!
    Jag hade tur, från det jag kom in på sjukan tills han va levererad så tog det 5 tim. Hade jag inte knipit ihop så hade det gått snabbare, men det gjorde så ont & jag var så arg hahaha.

    Ja fyfan vad drogad jag var med lustgasen...hahaha överdos & fylledimma direkt, spydde som en häst!

    Syrran fick samma spruta, skulle snittas & hon kände inte ett smack, så jag misstänkte redan då att jag kunde INTE ha vart bedövad alls?!

    FICK DU MAT?! Jag fick fan en sketen macka, sen glömde de bort mig, jag ville bara hem till min kyl! Ska fan ha matsäck med mig nästa gång hahaha

    6:07 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s