• I did it again?!: hepphepp...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Tuesday, September 25, 2007

    hepphepp...

    Jo då, jag lever...har inte blivit mkt till klottrande här eftersom vi legat sjuka i omgångar & varenda gång man smygit sig till burken för att klottra...så kom visst det berömda hjärnsläppet morr...
    Jag har diktat ihop sååå många klockrena inlägg i skallen...gjort minnesnoteringar (ja, med samma döda skalle uppenbarligen) och sen...BLANKT när man väl satt sig! Sen undrar man...skrev jag det där eller var det i min skalle jag diktade upp det? *S* Ja...SNURRIG är förnamnet!

    Utöver det hela gick älskade plastmorfarn bort bara POFF, så man satt med gapande mun och klia sig i skallen ett par dagar...sen var det bara att sätta in alla resurser på max igen för att rodda ihop en begravning (...igen känns det som). Det är ju så mycket med det...det ska väljas platser, kistor, urnor, dikter, annonser...släktingar ska meddelas & pappren ska kollas....det ska ringas, det ska in med anstånd...boupptäckning, testamente & fan vet vad mer (har jag glömt något...det är det enda man funderar på, en såndär jobbig känsla man får när man kör checklista A4 x3 typ).
    Ja, så ska man jaga tag på troligen döda advokater & spåra lagfarter oxå...tja, mitt namn e miss Marple nu mer och snart ska jag skaffa mig förstoringsglas och anlägga en najs röst när jag rider genom de norrländska skogarna i mitt sökande! Och man ska passa sig, man måste ringa "rätt" släktingar eftersom fejder är en najs inslag oxå *S*...goddamn it!

    Update på mister Buddha- cirkus 7kg kärlek, fnittrande & jollrande bundle of love fiser och har börjat med smakportioner...funkar superbra. Hälsade på två 9månaders grabbs & till min chock så skilde det typ 10cm mellan han & de stora pojkarna??? Ursäkta mig, men vad är det man närt vid sin barm...odlat under naveln?! Kommer han bli en gremlins om han skulle käka efter 12 slaget, eller?!
    Mödrarna till gossarna blide förvånade när mitt lejon kunde sitta i matstol redan & gillar att sitta själv, eftersom det gjorde inte deras förrens 5-6mån och ja, hans kilon fick ögonplopp dom med. Men alla barn är ju olika snabba med allt, ena av deras grabbar lär gå vid det här laget medans den andra knappt kryper, min stora herre började inte gå förrens preciiis dagen efter han fyllde ett, medans jag släppte bordet & dansa över parketten redan vid 7månader (och alla trodde jag va en docka...mmm..jodå, så bedårande & liten...nu är man kärring va *S* glansdagarna e över & ingen tycker man e jordens mirakel för man kan springa med barnvagn, eller jonglera med barn på höft...)

    Happs...det får väl duga för tillfället, uppdaterar när jag slutat dribbla listor istället för att sova, slipper bli väckt kl7 på morgonen för stora herrn slarvat bort nycklar & liten tog över väckningen vid 8. Idag va jag snygg...blodsprängda ögon, håret på ända...minimal sömn och skulle sitta & planera på begravningsbyrån...KAFFE säger jag bara...KAFFE hade jag inte ens fått i mig & som bekant funkar jag INTE då! Satt väl mest å pilla navel, försökte få en klar tanke UTAN att rulla med ögonen & försöka blasta igång skallen...torka dregelsträngar på mig själv typ hahaha. TRAGISK syn...men som tur är kan man ju gå under "nedbruten av sorg & småbarnsmorsa,klart hon ser ut som ett vrak"...mycket effektivt!

    Go natt på er...nu ska jag vältra mig likt en döende valross i min säng och portförbjuda alla små fötter...jag ska SOVA ut!

    Labels: , , , ,

    4 Comments:

    Blogger Unknown said...

    ja vissa barn är tidiga...Vildingen knatade vid 8 månader och sprang som en gasell(..nåja..nästan) vid 1 års ålder..

    Han var typ tidig med allt...utom talet..

    Ja vad vore livet utan kaffe..Jag hinkar i mej 3 koppar innan åtta..Annars överlever jag inte..

    Kram

    10:50 PM  
    Blogger RedAngel said...

    Ja, alla är ju olika & det är väl skönt iaf om man skulle ha en knoddarmé *S* då är det nog skönt om en går tidigare, så slipper man bära runt...eller öh, ja jag tänker så iaf, vad vet man!

    Men man såg så klart att det var ett sting mellan syrrorna till pojkarna. blir väl så...typ som en tävling fast ändå inte.

    Ja...håller fullkomligt med dig, utan kaffe stannar livet! Den här gången har jag kunnat dricka kaffe både under & efter grav. och tacka fan för det *S* jag INBILLAR mig att jag blir klokare & piggare av det (ja, amningströg & sånt tänkte jag på)

    5:31 AM  
    Blogger Fluffgubben said...

    Låt se...Nu är således telningen 7 månader, vilket ger vid handen att du skulle kunna bli på burken IGEN..så vad väntar du på ??? :)

    //Vännen Norman

    9:42 AM  
    Blogger RedAngel said...

    Fibbler, för det första är han nästan 4 mån & för det andra SÅ kul är det inte att föda barn, så jag tror jag har min tomtearmé klar *L*!
    Några fler är icke aktuellt, hade ju bestämt att jag bara skulle ha EN från början oxå...men öh mnja nu blev det inte så, men en nr3?! Det ska krävas en sjuhelvetes övertalning & hjärntvätt isf!

    5:28 AM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s