• I did it again?!: Jag tänker...jag analyserar...jag undrar...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, October 29, 2007

    Jag tänker...jag analyserar...jag undrar...

    Ja...nu har man ju hamnat i suspekta tankebanor, sånna som kan få ens barnbefriade vänner att undra om man har förlorat förståndet fullkomligt! (Ja, jag är ju kräsmagad som få, kan hulka för mindre om vi säger så)

    Har hamnat i "vad har vi i blöjan" stadiet...ja, ni vet man funderar på om ungen är frisk eller så! Ja, men han skiter ju typ en gång i månaden??? Är det normalt? Jag förstår inte!!! BVC säger det är normalt?! Hm...visst att han fettar på sig som han ska...men..?
    Visst man ska inte klaga, jag är glad att jag slipper mina komplicerade blöjbyten *S*...men ändå?!

    Så här går mina stinky blöjbyten till...så kan ni få garva:
    Först öppnar jag badrumsfönstret, sätter igång vatten...helst löddrar jag upp väldoftande tvål eller något sånt...sprayar med "don´t smell the poop" spray, rentav parfym i blöjhinken & förbereder mig psykiskt *asg*...sen greppar man gossen, knäpper upp blöjan...håller för andan & raskt ned i hinken med den, bebben under vatten (ja, asså the butt fattar ni väl) och sen på med ombytet...ibland i soffan bara för att komma bort från odörerna och snabb & effektiv är jag...jag här håller vi andan!

    Det & förlossning...är det värsta jag vet *S*!

    Och då kan ni bara tänka er scenariot vid begravningskaffet (eller vad man kallar det)...SÅ klart att just DEN dagen DEN månaden så kom han på att det var dax att förpesta omvärlden?!
    Fanns det fönster? NEJ!
    Hade man liksom parfym i bakfickan? NEJ!
    Hade de ens skötbord? NEJ!
    Hade de världens minsta handfat? JA!

    Jag var nära döden...jag var kallsvettig av allt hulkande...jag vet knappt HUR jag lyckades...jag fick byta på GOLVET instäng i en toa?! Och sjäääälvfallet kommer man ut vit i ansiktet & svettig, lätt tårögd, håret på ända och vad möter man då?

    Jo, en armé av karlar i uniformer...skitsnygga så klart oxå...där står man i molnet av stinkande bebiskakka & ser ut som ett smärre vrak?!

    Syrran ryckte i mig...såg du...SÅÅÅÅÅG DU, lyrisk av hormonsvallet & flirtarna efter testosteronen som passerat, man bara jodu...jag SÅG dom LUKTA. (Kunde det inte vara fula gamla gubbar, behövde det vara halva stans hetingar?!)
    Hon titta lite frågande på mig, jag pekade på den flinande lilla saken i bilbarnstolen och påminde henne om att jag just bett till högre makter om hjälp eftersom jag tampats med satans blöja & den med min mage och...sen fick man tampas med rödfärgen typ hehe "fire in the hole- nu sprängde vi muggen" välkommen tillbaka om ett år eller så!

    JAG SKULLE ALDRIG...ALDRIG säger jag...jobba på dagis med minisar, jag skulle ta livet av mig direkt!

    Labels: , , ,

    2 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Hahahahaha..
    Men här bara MÅSTE jag få vara värst!!!!

    Vilding bajsade MINST 5 gånger om dagen...

    Skulle man till typ Farsta och handla fick man ha med sej hela blöjpaketet...För att bara ha 2 eller 3 blöjor i skötväskan..HA!!!!

    Jag förstår inte vart allt kom ifrån...SÅ mycket åt han inte..Inte nu heller för den delen..Men skiter som en häst gör han fortfarande....

    11:59 PM  
    Blogger RedAngel said...

    *S* Fyfaaan! Ursh, ja sådan var hans bror...and I rememder it still nu måste JAG få va värst:
    Hur man vet att man fått en skitare i familjen:
    Ta ett stycke mormor, låt henne få titta på "snoppen" (eller byta blöja, vad du vill kalla det) när hon står 1m. från skötbordet så prickar lillen momos tröja! -THAT`s the begining of a craper!

    Men den här lillen han äter som en häst & skiter som en fluga, eller snålar på det?! VART tar det vägen?

    Han är kanske ekonomisk? Spar sina blöjor för miljön? Vem vet vilken plan lille Sickan har hehe!

    4:57 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s