• I did it again?!: Kära dagbok...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, October 01, 2007

    Kära dagbok...

    Ja, det är nog en passande rubrik det där. Jo, vad hände i helgen egentligen? Redan innan helgen så fick jag ett riktigt sådant där ögonblick, ett AHA moment!

    Började med ett sms om jag kunde passa syrrans knodd! Ja, why not tänkte jag! Paketerade min lille charmör & tog med den äldre sötnosen och begav mig till dagis. Väl där så blev det lite lätt obehagligt...alla och jag menar ALLA barn på gården kom farande för att titta på bebisen i vagnen?! Ooookej, vad hände?! Det läskiga var inte att en armé med meterhöga varelser omringade mig utan snarare att de haka tag i vagnen...alla på en gång! Man bara HOHOHOOOO nu tar vi det lilla lugna här, inte välta vagnen tack! Kunde varesig backa, komma framåt eller röra mig i sidled...man bara ooookej små smurfar STEP BACK!!!

    Den lilla armén vägrar röra på sig, de hausar upp stämningen & även ljudnivån...tittar lätt förskräckt på personalen...försöker förmedla ett hilfe...help...hjäääääälp TA BORT DOM!!! Icke då, de sitter som lobotomerade kaffekvarnar & dumstirrar rätt ut?! Jaha ja...började bända loss små händer, bad dem backa...flytta...wtf ever ur min väg...men icke då, de var som i trance...bebis titta BEBIS...åååh bebis?! Jag trode faktiskt bara det var kärringar i 50 årsålder & uppåt som kunde få hjärnsläpp av bebisar...inte småbarn?! Börjar bli lite irriterad eftersom kidsen inte lyder, så jag tar min väldans myndiga basröst och säger: Ungarrrr NU BACKAR NI!
    Ett litet smartass a 110 cm hög upplyser mig att de är BARN, inte ungar!

    Höhö...sure lilla stumpan, if you say so tänker jag och lägger mitt bästa påklistrade pedagogiskt riktiga flin och säger...jaa, det är ni...fast lite rackarungar oxå! (Vafan är det för fel att säga ungar nu förtiden?! Flytta på er eller så "råkar" jag köra över era spadar *FNYS*). Slutligen skingras de små liven, tokkärringen med bebis va icke intressant längre!

    Låter stora sonen vakta vagnen från dvärgarna medans jag flåsar in för att hämta syrrans kid! Jaha, tänker äh...vi haffar en pizza på vägen...orka leka kock idag, så vi stövlar iväg och passar på att handla lite på affären! Fan, det funka skitbra...jag & tre kids liksom...hur soft som helst, käket är snart klart medans vi hinner handla, perfa schema liksom!

    Ja...ända tills vi är på väg ut ur pizzerian och jag upptäcker att jag har en påse bröd i vagnen??! Öh...vänta här nu...betalade jag för det?! Åh fyfan vad pinsamt...jag snodde ofrivilligt en påse bröd?! Skam & vanära...!!!!
    Kontentan av det hela är: Jag är en tvåbarnsmor...skulle jag bli en trebarnsmor så skulle jag uppenbarligen drabbas av senilitet och det i sin tur skulle göra mig till en tjuv! Ja, så nu vet vi det...två barn är hanterbart...liksom balans, typ jing & jang...tre= hjärnsläpp, en säker väg till finkan...ett förfall helt enkelt *S*!

    Gud vad jag skämdes...sneglade mot affären, hell no...jag ställer mig inte i en tremeters kö bara för att erkänna att jag norpade med mig bröd helt ofrivilligt, får man bad karma för det så HÄR ÄR JAG, shoot me...få mig att snubbla, jag skiiiiter i!

    Troligen därför så fick jag maginfluensa fredag kväll, gud straffa en direkt hahaha...men som tur var så proppa jag i mig vitpepparkorn & duckade det värsta! Ja, magen slog till just som jag tänkte: hm...freeedag...mamma är hos syrran...tripptripp med bebis kanske, sonen hos papsen...hmm...parta anyone?! Skulle just sträcka mig mot luren när vågen svepte över mig...så var det slut på det roliga!

    Ja, måndagar kallas ju bloody mondays...finns en anledning! Jag ser ut som clownen Bozo nu! En förkylning slog strrrriiiike och se så fin snok man fick! Signalröd & snörvlig (vafan har jag snott nu då???) var ju å shoppa i sikla idag liksom!

    Labels: , ,

    0 Comments:

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s