• I did it again?!: Det kostar...

    I did it again?!

    Bebis 2 är på G och massor av tankar florerar, skillnader på hur man blir behandlad nu mot då. Nu är jag 10 år äldre och ställs inför andra frågor... Jag har andra funderingar nu & kommer att beta av en hel del olika saker som hänger ihop med graviditet, barn och sådana saker...en mammablogg helt enkelt!

    Monday, October 01, 2007

    Det kostar...

    att äga ett stycke snart tonåring... jorå, har upptäckt att jag har en vandrande liten märkestorsk i min ägo! Skulle ju som sagt dra & shoppa lite...så jag gjorde en check i sonens garderober och insåg att nu har han dragit iväg på längden igen och shopping stod på listan!

    Förhörde mig om vad herrn ville ha...då kom det: mnja asså ett par lacoste tröjor (å nej, är de inne nu igen), björn borg kallingar (fnys...JC har skitsöta kallingar...nej förresten, fel ord coola kanske funkar?!) bla bla blaa...fred perry...tralala...jag såg liksom tusenlapparna fick vingar, svävade ut från min (observera DKNY) plånbok (mamma e INTE märkestorsk...nehee då, har ALDRIG vart det).

    När vi snackade jeans så skulle det vara 96 eller vad de nu heter (men mamsen vet iaf att de kostar 1500 lugnt). Höhö...det är väl en sak att mamsens jeans får kosta så mycket, jag växer ju liksom inte och mitt ass kan behöva dyrare bralls eftersom de ofta är mighty små i storlekarna så man slipper se ut som en tandpetare i sopsäck med fladdrade lårtyg and sånt shit (se där vilket försvar JAG har...känn på den liksom)!

    Trippade & kollade på de där förbannade krokodilerna...PAH...vaddå 800 spänn, eller?! Glöm & dröm lille vän...mamsen ska köpa annat...mamsen har icke shoppat kläder åt sig själv på evigheter!!! Och jag tycker inte ens dom e fina...jag hade lacoste när jag va kid, men jag va inte så förtjust i dem...ja, en klänning va okej, men jag bad min mor sluta köpa dessa tenniströjor den där krokodilen skavde jämt och man måste STRYKA eländet (me don´t lajk)!

    Haffade ett par jeans på hm...tänkte jaja det får väl bära eller brista då (passa på att haffa ett par björn-fillingar som kompensation ehe), när man kom hem så var man nästan lite urskuldrande...ja jo...jag köpte dom här...asså du kan väl prova...ööh kan lämna tillbaka...eeh ja! Shwoop sa det...aha, det e dom där, amen dom e helt softa...ja, jag tar dem...dom sitter asbra, rätt häng!

    Hm...??? Vad hände?! Jaja...då kan vi köpa fler par imorgon...lille herrn svalde dom & GILLA dom, men jag kan ge mig fan på att OM han var med när jag handla så skulle han rynka på näsan & säga nehee då, ursh så ugly!

    Vad lärde vi oss idag då? Jo, man kan finta barn...mamma vet alltid bäst hehe och mutor funkar alltid! Observera att ordningen är viktig för succén...först frågar man: Vem älskar mamma (demostrativt pekar man på kinden...en liten puss kan man alltid snylta till sig hur gamla de än är)? Sen kastar man kallingarna på ungen och därefter harklar man & smusslar med hm påsen och voilá!

    Labels: , ,

    4 Comments:

    Blogger Unknown said...

    Lacoste?? Hujjeda mej..
    Snart börjar väl ungarna lukta Kouros oxå
    *ryser och kräks*


    Jag är märkestorsk och jag erkänner det *hahahaha* däremot får Vilding inte bli det..
    För då har ju inte JAG råd med mina Prada-grejer...Ehhh eller H&M-grejer skulle det visst stå..Hehehe...

    2:38 AM  
    Blogger RedAngel said...

    ...säger rakvattnet ferrari dig något...issey miyake?? Jo då, lille herrn äger en diger samling dofter oxå, men å andra sidan hellre det än dessa axe, jag vet inte vad det är med dom men jag tål dem inte...blir illamående bara jag känner doften!

    Han har oxå kommit till stinky svetti-stadiet, så det är bara kasta på han väldoft om man inte ska svimma *S*!
    Jo, visst är man märkestorsk hehe...men MÅSTE kidsen oxå bli det hahaha...det e skillnad på att vara färdigvuxen & äga dessa dyrgripar!

    9:46 AM  
    Blogger Mia said...

    Tell me a.... Min 15 åriga dotter vill ha en Mulberry-kalender...
    à 2000:- ... Mmm eller hur?!

    12:56 AM  
    Blogger RedAngel said...

    hahaha...å fy! Är det ingen som ska till thailand eller så? Man kanske kan samordna lite shoping av "märkes" varor? Ser kids skillnad eller?
    Fanns jätte massor i marocko av dessa märkesprylar mohaha, även om man kan sniffa sig till fejk, men jumpadojsen va kvalitativa & billiga!

    2:10 PM  

    Post a Comment

    << Home

  • Adriart´s